Навигация по записям

Робота секції сольного співу.

 

З ДОСВІДУ РОБОТИ КЛАСУ СОЛЬНОГО СПІВУ

шкіл естетичного виховання Харкова

та Харківської області

 

 

    Мистецтво сольного співу набуло широкого поширення у школах естетичного виховання. З кожним роком чисельність учнів, які бажають навчатися в класі сольного співу (академічного та естрадного) зростає у геометричній прогресії.

 

    На початку 2012-2013 навчального року вокальному мистецтву в області навчалось 1100 учнів, із них у місті Харкові 792, в області — 308.

    2013-2014 навчальний рік відділ сольного співу Харкова та Харківської області починає наступними цифрами:

 

учнів — 1648, з них 1158 у місті Харкові, в області – 490;

викладачів 115 (73 у Харкові та 42 – у області)

 

 

 

 

Для викладачів сольного співу Центром було організовано проведення майстер-класів і семінарських занять, на яких розглядалися питання з актуальних проблем роботи у класі вокалу шкіл естетичного виховання , а саме:

  • сучасні методи роботи з учнями вокального класу;
  • порівняльний аналіз акустико-фізіологічних елементів звукоутворення різних технік співу: академічного, народного, естрадного;
  • питання інтерпретації виконання вокальних творів;
  • вокаліз у класі естрадного вокалу;
  • відповідність підбору репертуару віковим особливостям учня;
  • робота викладача естрадного співу з апаратурою;
  • естрадно-джазові обробки народних мелодій;
  • стилістичні особливості підготовки зовнішності учня до виступу.

 

    Особлива увага приділялась питанням охорони та гігієни дитячого голосу, методиці роботи з урахуванням психо-фізичних вікових особливостей розвитку дитини.

 

   Паралельно, упродовж навчального року, Центром були проведені прослуховування учнів спеціального класу академічного та естрадного співу, а також учнів, які вивчають вокальне мистецтво як предмет за вибором. 253 учня /23 % від загальної кількості учнів/ з 48 шкіл продемонстрували власне вміння володіння голосом (145 академічний вокал і 108-естрадний).

 

    Головною метою прослуховувань було надання професійної, методичної допомоги викладачам, виявлення найбільш типових недоліків у роботі з учнями вокального класу, надання порад щодо їх подолання. У проведенні прослуховувань взяли участь провідні викладачі Харківського музичного училища ім. Б.М. Лятошинського: голова предметно-циклової комісії академічного вокалу Лавренов О.І., викладач академічного вокалу Боброва Я.Є. та викладач естрадного вокалу Мартинова Н.В.