Post navigation

ОЛІМПІАДА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ВІДГУКАХ

ОБЛАСНА ОЛІМПІАДА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ВІДГУКАХ ЇЇ УЧАСНИКІВ ТА ВИКЛАДАЧІВ

 

IMG_4408   Учасники олімпіади – це хлопці та дівчата, яких по праву можна назвати юними мистецтвознавцями. Окрім опанування майстерності художника, вони із захопленням вивчають історію образотворчого мистецтва, розширюють свій кругозір, стають всебічно освіченими людьми.

   Викладачів, які читають початковий курс історії образотворчого мистецтва, відрізняє велика захопленість своєю справою, постійна робота над собою, невпинне прагнення відкривати учням прекрасний світ мистецтва.

ЮНІ МИСТЕЦТВОЗНАВЦІ

 

    “Хочу якомога більше дізнатися про творчість І.Ю Рєпіна – нашого прославленого земляка, яким я дуже горджуся, – повідав про мотиви своєї участі в олімпіаді Юрій Пархоменко, учень Балакліївської ДМШ. – У ході  підготовки до цієї події я відкрив для себе цілий світ – масу нових фактів, ідей, невідомих мені раніше напрямів у мистецтві”.

 

   Учениця Лозівської ДХШ Ірина Шапошник призналася, що чекала цю олімпіаду цілий рік. У березні 2013 вона приїхала до Харкова з подругами по навчанню, щоб підтримати їх і “заразилася” духом змагання, відразу ж попросивши педагога включити її до списку претендентів на наступну олімпіаду. “Дуже сподобалася тоді, захотілося спробувати себе, налаштувалася на добрий результат”, – розповідає дівчинка, яка вже сьомий рік  навчається у художній школі. – Коли стала відома тема, почала займатися, опрацювала багато матеріалів. Коли бачиш цілісну картину життя і творчості великої людини, яка складається не лише з досягнень, але й містить чимало труднощів, приходить усвідомлення, що ти теж можеш багато добитися, якщо працюватимеш, не покладаючи рук”.

 

   “Сьогодні для нас особливий день, який надовго запам’ятається: і сама олімпіада, і екскурсія до художнього музею, – поділилася Карина Бобровнича, яка також представляла Лозівську ДХШ. – Повернувшись додому, розповім про все ровесникам, можливо, це допоможе їм визначитися з вибором заняття до душі і вони теж захочуть навчатися мистецтву».

 

   Володар золотої медалі олімпіади – 2013 Діана Мочинська, учениця Харківської ДМШ №4 ім. М.Д. Леонтовича, вирішила підтвердити свої знання предмета вже вдруге. «Вивчаю історію мистецтва з великою зацікавленістю, це так приємно розбиратися в творчості художників, композиторів, – зазначає дівчина. – До того ж багато предметів гуманітарної сфери перетинаються, а ця галузь знань сприяє глибшому розумінню літератури, загальної історії”.

   Старшокласниця цієї ж школи Єва Кривонос признається, що їй подобається і малювати, і грати на фортепіано, і вивчати історію мистецтв – осягати прекрасне комплексно. “Художнє мистецтво і музика піднімають людину над повсякденністю!”, – ділиться своєю думкою дівчинка, закликаючи інших дітей залучатися до мистецтва.

  Наталія Дубинка, учениця Харківської ДМШ №4 ім. М.Д. Леонтовича, також була удостоєна нагороди на минулій олімпіаді. Як розповідає переможниця, вона дбайливо зберігає срібну медаль, яка нагадує про перемогу і стимулює до постійної роботи над собою. “Я дуже захоплена історією мистецтв, значно більше, ніж самим малюванням, – говорить Наталія – Багато займаюся самостійно, із задоволенням відвідую уроки нашого чудового педагога Тетяни Аркадіївни”.  До речі, в загальноосвітній школі Наталю позиціонують як людину, яка знається на мистецтві, що, поза сумнівом, підвищує її авторитет серед учителів і однокласників.

   Учениці Харківської Дитячої художньої школи № 1 ім. І.Ю. Рєпіна Олександра Булгакова та Олександра Попова відмітили, що, будучи представниками відомої  харківською “репінки”, вони не могли не взяти участь в олімпіаді, присвяченій його творчості. Зараз у колективі йде підготовка до 70-річного ювілею школи і вихованці, як ніколи, прагнуть нових досягнень, з честю продовжуючи традиції багатьох поколінь своїх попередників.

 

ГІДНИЙ ПРИКЛАД ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ ПОДАЮТЬ НАСТАВНИКИ

 

   Учні Е.М. Любимової, викладача Лозівської ДХШ,  не перший рік успішно заявляють про себе на олімпіаді. Щоб завоювати право поїхати на обласний тур, вони беруть участь у внутрішньошкільній олімпіаді. “Цього року готувалися особливо ретельно, тема дуже зобов’язує, – зазначила Ема Миколаївна. – Діти дістали чудову можливість як би прожити все довге життя великого художника І.М. Рєпіна, спостерігати усі етапи його творчості. Я впевнена, що це допоможе їм в майбутньому при виборі  профілю професії художника. А головне, що вони отримали масу задоволення від самого процесу пізнання”.

   О.О. Кравчинська, викладач Височанської ДШМ, висловила вдячність організаторам олімпіади і в першу чергу І.М. Толочко, та відмітила велику допомогу Т. Б. Бахмет, лекція якої була дуже пам’ятною для учнів. “Дух олімпіади, змагання дуже притягує дітей, дає їм хорошу можливість виявити свої здібності, а найважливіше полягає в тому, що в процесі підготовки  вони отримують навички самоосвіти – вчаться вчитися», –  підкреслила Олена Олександрівна.

   Т. А. Веприцька, викладач ДШМ №4 ім. М.Д. Леонтовича відмітила, що олімпіада сприяє тому, що і самі педагоги заглиблюються в заявлену тему. Звернувшись до творчості І.Ю. Рєпіна, віднайшла багато нових фактів, певною мірою переосмислила своє уявлення про цю унікальну яскраву талановиту, в чомусь суперечливу особистість”, – поділилася Тетяна Аркадіївна.

   Будучи викладачем по класу фортепіано, і маючи другу спеціальність, отриману у вузі, – світова художня культура, вона по-справжньому захопилася викладанням історії образотворчого мистецтва і успішно займається цим вже десять років. Кожен урок намагається донести до учнів, що її предмет – це не якісь абстрактні знання. “У будь-якій ситуації художник виражає себе, свій характер, це і є той безцінний досвід, який може бути використаним кожним з вас у подальшому житті, – навчає вона своїх вихованців, підкреслюючи, що діти, які поділяють такий підхід, дають їй стимул рости і розвиватися як викладачеві.

   Викладач ХДХШ №1 ім. І.Ю. Рєпіна О. В. Колесніченко, молодий мистецтвознавець, тільки починає свою педагогічну кар’єру. “Мені дуже повезло, що я працюю у “рєпінці”, – розповіла вона. – Це справжня школа мистецтв!”.

   Ользі Валеріївні не складає труднощів підтримувати зацікавленість учнів на своїх уроках, оскільки вона є людиною, яка ще у дитинстві обрала заняття до душі – мистецтво. Інтерес, який діти проявляють до тем уроків, їх активність і прагнення до нових знань вона розглядає як велику нагороду за улюблену працю.