Навигация по записям

Рисунок – основа основ образотворчого мистецтва

04 квітня 2016

 

«Срібний штрих» – Обласний конкурс для юних художників

 

IMG_1144   Художній конкурс запропонований у цьому році для учнів дитячих художніх шкіл та художніх відділень шкіл естетичного виховання, мав свої особливості і потребував серйозної підготовки конкурсантів, що мали показати рівень знань та вмінь у царині рисунку – основи основ образотворчого мистецтва.

 

  Усвідомлення учнями навчального рисунку як провідної фахової дисципліни, що допомагає розвинути спостережливість, уяву, просторове уявлення, координацію руки з оком, — саме так була визначена організаторами мета проведення обласного конкурсу академічного рисунку “Срібний штрих”.

 

   Конкурс проводив обласний навчально-методичний центр підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів за сприянням Департаменту культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації. Втілення ідеї проведення конкурсу відбулося у тандемі з Харківською дитячою художньою школою №1 ім. І. Рєпіна, де свого часу проводився подібний конкурс.

 

  150 учасників, віком з 10 до 16 років, які представляли школи естетичного виховання Слобожанщини, гостинно зустрічали у провідному початковому спеціалізованого мистецькому навчальному закладі з багатою історією та традиціями. Для багатьох дітей, і в першу чергу, тих, хто приїхав з районних центрів, це була добра нагода познайомитися з сучасною художньою школою, переглянути виставку робіт її вихованців, що розмістилася у фойє та відеоматеріали про їх навчальну і творчу діяльність.

 

  Коментуючи цю творчу подію, директор Центру Тамара Самоварова звернула увагу на активність шкіл, що охоче підтримали починання Центру «Особливо приємно, що до нього долучилось багато учнів з області, — зауважила Тамара Михайлівна, нагадавши, що загалом на Харківщині успішно працюють 7 художніх дитячих шкіл і велика кількість образотворчих відділень. – Задумуючи це творче змагання, як конкурс академічного рисунку, ми мали певні сумніви, чи не будуть його умови занадто складні для учасників. Та учні справились, продемонструвавши досить високий рівень володіння базовими основами академічного мистецтва, що засвідчили члени  авторитетного журі конкурсу».

 

IMG_1190  Журі конкурсу очолив директор Харківського художнього училища Костянтин Савченко, до його складу увійшли завідувачі відділеннями училища Валерій Дорошенко та Вікторія Жугар.

 

 Конкурсне завдання з конкретними програмними  вимогами для кожної вікової категорії полягало у виконанні учасниками натюрморту простим олівцем на білому папері. На створення натюрморту давалось 4 академічної години (а для старшої вікової групи 5).

 

  Оцінювання проводилось за дванадцятибальною системою з врахуванням композиційного положення на папері, лінійно-конструктивної побудови, передачі пропорцій, дотримання правил перспективи, тонального та просторового рішення, цільності та виразності рисунку, вміння передати різницю фактури матеріалу предметів натюрморту тощо.

 

IMG_1208  «У цілому досить непоганий рівень робіт, — поділився враженнями після їх перегляду і оцінювання Костянтин Савченко. – Приємно здивували представники молодшої вікової групи — діти 10-11 років. Лідирують, звичайно, найстарші учасники 14-16-річні художники-початківці. На мою думку, багато з них, маючи такий рівень рисунку, готові для вступу до художнього училища. Тож можна зробити висновок, що викладачі шкіл естетичного виховання, забезпечуючи навчальний процес, приділяють достатню увагу саме рисунку. Звичайно, є певні зауваження. Вони й стануть предметом розгляду на тематичному майстер-класі, що незабаром відбудеться в училищі для викладачів шкіл. Це починання методцентру, яке ми спільно реалізуємо, спрямоване на підвищення майстерності викладачів, а відтак і їх учнів».

 

  Цікава обставина: у класах, де за мольбертами розташувалися конкурсанти середньої та старшої вікової груп, разом з ними виконували конкурсне завдання студенти Харківського художнього училища. Усі вони випускники художніх шкіл естетичного виховання, які продовжують здобувати мистецьку освіту. Їх присутність була корисною для учнів, які мали змогу спостерігати за їх роботою, порівняти свій рівень майстерності, чомусь навчитися. До речі, виконані студентами роботи будуть передані у школи і слугуватимуть зразками для їх молодших колег.

 

  Згідно з умовами конкурсу він складається з двох етапів: виконання робіт безпосередньо на конкурсі та експозиції робіт переможців. Тож, як повідомила методист Центру Ірина Толочко, вже 15 квітня у приміщенні Харківської ДХШ №1 ім. І. Рєпіна буде розміщена виставка робіт переможців конкурсу академічного рисунку «Срібний штрих» та відбудеться церемонія їх нагородження. Нагадаємо, що переможці визначаються у кожній віковій групі та нагороджуються грамотою лауреата І, ІІ, ІІІ ступеня та дипломами. Усі конкурсанти отримають сертифікат учасника конкурсу.

 

   «Процес підготовки до конкурсу став для дітей суттєвим стимулом в освоєнні рисунку. Вони багато працювали,  хотіли проявити себе як найкраще, щоб пройти відбір для участі, — розповіла викладач-методист ДХШ №1 ім. І. Рєпіна Тамара Масьома. – Нам імпонує, що конкурс проводиться очно, це дозволяє більш об’єктивно оцінити учасників. Розцінюємо його як значиму подію».

 

  Микола Калініченко, викладач Первомайської школи мистецтв, який більше 30 років очолював її колектив, нагадав, що харківська школа живопису традиційно мала суттєві досягнення в академічному рисунку. «Саме володіння академічним рисунком та живописом є основними критеріями при вступі наших випускників у мистецькі вузи, — зазначив він. – Тож конкурс з такою спрямованістю дуже актуальний і сприяє виявленню найбільш обдарованих дітей. Дякуємо за нього організаторам. Вдалою практикою вважаю проведення майстер-класів.

  Надзвичайно корисно, коли ми, педагоги, незважаючи на вік, стаж роботи, звання і заслуги, на рівних сідають за мольберт і показують свою майстерність у рисунку чи живопису. Адже учні вірять у нас лише тоді, коли ми самі творимо і робимо це добре».