Навигация по записям

Навчаються викладачі класу сольного та хорового співу

08 лютого 2018

 

  07 лютого 2018 року відбулися семінарські заняття викладачів класу сольного та хорового співу мистецьких шкіл Харківської області та міста Харкова, в якому взяли участь 52 викладачі.

 

  Перше семінарське заняття “Гігієна здоров’я учня сольного співу естрадного класу (актуальні питання та проблеми навчання у класі сольного співу)” провела Дрожжина Наталя Володимирівна, доцент Харківського національного університету мистецтв ім. І.Котляревського.

 

  У семінарі були розглянуті дуже важливі, складні та актуальні питання серед яких:

 

— функціональні захворювання учнів класу сольного співу;
— особливості побудови голосового апарату та важливість виховання в учнів класу вокалу та їх батьків суворого додержування правил гігієни та зберігання співацького голосу;
— розподіл переліку хвороб співака (носоглотки, голосового апарату, дихальних шляхів) за ступенем їх небезпеки для подальшого збереження голосу;
— складність, важливість та зміст роботи викладача класу сольного співу в мутаційний період учня-вокаліста.

 

  Доповідь Дрожжиної Н.В. супроводжувалась практичними порадами та цікавим мультимедійним показом (робота голосових зв’язок під час співу в академічній манері, під час крику, шепоту тощо).

 

  Друге семінарське заняття в цей день провела Гребенюк Наталія Євгенівна, професор Харківського національного університету мистецтв ім. І.Котляревського.

 

  Перша частина заняття була присвячена актуальним питанням та проблемам ансамблевому співу. Гребенюк Н.Є. акцентувала увагу на певних причинах, що викликають складнощі в роботі над ансамблевим співом та окреслила поради що допомагають їх подолати:

 

єдина манера звукоутворення співаків. При співі учнів класу двох викладачів — важливою умовою є дуже добре знайомство з методикою викладання кожного з викладачів;
природне вміння «будувати втору» (співати другий голос) яке повинне бути хоча б в одного зі співаків;
спів каноном, що дуже допомагає ансамблевому музикуванню ;
унісонне звучання (так звані «стикові ноти») яке потребує постійного розвитку при роботі з дитячим голосом;
будування акордової інтонації не з верхньої, а з нижньої ноти (особливо в 3-4-голосних акордах);
творча адаптація деяких маловідомих ансамблевих творів композиторів-класиків — В.Моцарта, Й.Гайдна, Й.Брамса, Р.Шумана, Ф.Шуберта та інших.

 

  Наприкінці кожного виступу викладачі активно обговорювали тему, здавали багато питань, на які отримували глибокі професійні відповіді.

 

  Атмосфера занять була творчою, доброзичливою, а самі заняття проводились активно, у доброму темпі.

 

 

* * *

 

Директор ДМШ №3 ім. М.В.Кармінського Роденко Олександр Єлісейович виступив з доповіддю на тему «Методична робота викладацького колективу мистецької школи». Слухачі ознайомились з історією школи, етапами заснування та розвитком різних відділів. Доповідь супроводжувалась демонстрацією архівних документів, мультимедійних матеріалів та виставкою методичних матеріалів викладачів школи. Завідуючий методичним відділом Рибалка Світлана Миколаївна та викладач класу сольного співу Велика Олена Юріївна представили форми методичної роботи, що постійно проводяться в школі. Атмосфера спілкування була дуже творчою та активною, а заняття безперечно мало позитивні результати.

 

* * *

 

  08 лютого 2018 року відбувся семінар-практикум викладачів класу сольного та хорового співу «Психофізичні аспекти виконавства у молодшому хорі» який провела Корепанова Х.С., викладач Харківської дитячої хорової школи. На занятті були присутніми 39 викладачів мистецьких шкіл Харківщини.

 

  Під час роботи семінару були розглянуті наступні питання:

 

долучення учнів до творчої діяльності, створення оптимальних умов для їх духовного зросту та реалізації творчих вмінь;
предмет вивчення психофізики;
психофізичні особливості учнів молодшого шкільного віку, серед яких: нестабільність уваги; швидка втомленість; імпульсивність; швидке забування; переважність механічної пам’яті над логічною; вміння імітувати, уявляти; допитливість, емоційність тощо;
анатомо-фізичні та регістрові особливості дитячого звукоутворення;
психічні особливості та музичне мислення учнів 7-10 років;
основні моменти у роботі з дитячим хором.

 

  По закінченні роботи семінару викладачі виказали задоволення високим професійним рівнем роботи, настроєм та атмосферою, що панували під час проведення семінару-практикуму.