Post navigation

Школа молодого керівника

ШКОЛА МОЛОДОГО КЕРІВНИКА ПРОДОВЖУЄ ПЛІДНУ РОБОТУ

 

IMG_3161    Чергове зібрання слухачів Школи молодого керівника, що діє при Обласному навчально-методичному центрі підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів,  відбулося 9 січня 2014 року і стало продовженням циклу зустрічей, запланованих на 2013-2014 навчальний рік. Цього разу увазі шанованої аудиторії була запропонована низка доповідей та повідомлень, що мали як теоретичне, так і практичне спрямування.  

 

    Продовжується реалізація проекту, започаткованого у поточному навчальному році Обласним навчально-методичним центром підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів та Харківською дитячою школою мистецтв №5 ім.І.Дунаєвського. Школа молодого керівника, створена для директорів та заступників директорів шкіл естетичного виховання, досвід роботи яких на цих посадах не перевищує п’яти років, демонструє свою дієвість і затребуваність з боку управлінців початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів позашкільної освіти.

    Директор Центру Тамара Самоварова, згадуючи свій перший досвід опанування науки управління, зауважила, що це було непростою справою, оскільки програми навчання мистецьких вишів, в основному спрямовані на фахові предмети. Тож, очоливши Центр, вона поставила за мету всіляко сприяти становленню керівного складу початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, розповсюдженню накопиченого досвіду, залученню до передових досягнень у цій царині.

    Зважаючи на те, що більш ніж 20 керівників /директори шкіл та заступники директорів/ перебувають на керівних посадах менше п’яти років, особлива увага приділяється їх зростанню як менеджерів педагогічних колективів спираючись на відоме гасло Пітера Ф.Друкера «Менеджер — це одночасно композитор і диригент».

    «Управління початковим мистецьким закладом. Теорія і практика», – саме такий курс запропоновано Центром для керівників. Заняття проходять у канікулярний період, чотири рази на рік, і детально знайомлять слухачів з багатьма аспектами практичної діяльності керівника, новаціями законодавчої бази, вимогами до ведення документації, конкретизуючи існуючі державні стандарти роботи відповідно до специфіки закладів мистецької освіти галузі культури. При цьому максимально враховує, за результатами попереднього анкетування, побажання самих учасників процесу. По закінчені навчання, у червні, на останньому занятті слухачі отримають «Атестат зрілості молодого керівника».

 

Психологія управління – на службі ефективного керівника

 

   Січневе навчання розпочалося лекцією фахівця з питань психології менеджменту Лариси Семененко, директора науково-технічної бібліотеки Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”, відмінника освіти України, і викликала велику зацікавленість всіх присутніх.

   Психологічні аспекти управління, роль конструктивної критики та способи її використання, взаємовідносини у колективі, розбір типових конфліктних ситуацій з метою надання рекомендацій щодо їх попередження, – ці та інші питання, були предметом детальної розмови.

    “Управлінська діяльність багатогранна, – зазначила Лариса Петрівна, за плечима якої 20-річний директорський стаж роботи та викладання таких предметів, як управління та психологія управління. – На жаль, маємо приклади, коли керівники працюють, використовуючи досвід, не підкріплений знаннями з психології та управлінської науки. Своє завдання сьогодні я вбачала в тому, щоб певною мірою наблизити до них директорів та їх заступників, які працюють в шкільних колективах шкіл естетичного виховання. А головне – зацікавити їх, дати певний поштовх до самоосвіти у цій галузі знань”.

   Доступність подачі матеріалу, його емоційне забарвлення, прагнення донести якомога більше корисної інформації були оцінені слухачами, які висловили побажання продовжити читання лекцій з питань психології управління.

 

Методична робота – основа успішної діяльності

    Програмою занять був передбачений розгляд такого важливого питання, як організація методичної роботи школи естетичного виховання. У доповіді методиста вищої категорії обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації Ірини Толочко, йшлося про особливості та основні форми методичної роботи, вимоги до оформлення відповідної документації. Було наголошено на важливості цього розділу роботи навчального закладу,що сприяє загальній ефективності навчальної діяльності, слугує добрим підґрунтям у підвищенні кваліфікації педпрацівника, а відтак і підвищенню успішності учнів, зростанню їх виконавської майстерності і т.і.

    Ірина Миколаївна детально охарактеризувала такі, здавалось, відомі всім присутні форми методичної роботи, як семінар, майстер-клас та відкритий урок, підкреслюючи їх малознайомі грані з точки зору специфіки мистецьких навчальних закладів позашкільної освіти та останніх досягнень педагогіки, методики викладання, дитячої психології – трьох китів, на яких має базуватися навчально-методична робота у школі.

 

Симбіоз теорії та практики

 

    Особливістю програми навчання у Школі молодого керівника є тісне поєднання теоретичних питань діяльності  з практичними завданнями, що наразі є актуальними  і потребують прикладання зусиль на місцях. Виступ головного спеціаліста Департаменту культури та туризму Харківської облдержадміністрації Валентини Стецюк став підтвердженням такого підходу.

    Зважаючи на реалізацію в області комплексу заходів з проведення державної атестації шкіл естетичного виховання, який розпочато два місяці тому і розрахованого на декілька років, Валентина Олексіївна детально охарактеризувала цілі, завдання, порядок та етапи проведення атестації, зафіксовані у відповідних законодавчих документах.

    Оскільки впродовж листопада та грудня 2013 року була проведена атестаційна експертиза та вивчення діяльності шести шкіл естетичного виховання, то представник Департаменту проаналізувала тенденції, що мають місце у розвитку позашкільних мистецьких навчальних закладів і акцентувала увагу присутніх на «вузьких» місцях (саме вони потребують додаткових зусиль і конкретних дій керівного складу шкіл, що вже пройшли державну атестацію, а також тих, які очікують на неї).

    При цьому наводилось немало прикладів позитивного досвіду, накопиченого колективами початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів позашкільної освіти міста Харкова та Харківської області, що став загальним надбанням сфери культури Слобожанського краю.

    «Місцева влада вбачає своє завдання в тому, щоб зберегти усі 78 шкіл естетичного виховання, що працюють на Харківщині (область займає третє місце в України по їх кількості) і створити гідні умови для їх подальшого розвитку. Державна атестація сприятиме цьому, оскільки передбачає, перш за все, надання всебічного сприяння і методичної допомоги кожному закладу», – зауважила Валентина Стецюк.

 

Дякуємо за науку

 

    Позитивні відгуки про роботу Школи молодого керівника та слова вдячності її організаторам виказали усі, хто поділився своїми враженнями про цей проект.

    Тамара Петухова, заступник директора з навчальної роботи Харківської дитячої  школи мистецтв №5 ім. І. Дунаєвського:

– Це чудова ідея – корисна і актуальна. Мені та моїм колегам дуже приємно, що ми також причетні до її реалізації. Саме спільний з Центром проект  «Школа молодого педпрацівника», започаткований на базі нашої школи три роки тому, став поштовхом для проведення  навчання новопризначених директорів і заступників директорів шкіл естетичного виховання нашої області. Це є важливим стимулом і для професійного зростання нашого колективу, який бере безпосередню участь у реалізації цього проекту.

    Наталія Кучеренко, директор Золочівської дитячої музичної школи:

– На моє переконання, саме завдяки такому тісному спілкуванню з ведучими фахівцями можна суттєво поповнити свої знання, опанувати передовий досвід. Навчання у цій Школі дає кожному з нас дуже багато, систематизує наші знання, як управлінців, доповнює їх новими аспектами. Крім того, це додаткова можливість спілкування з колегами, що дуже цінно й важливо.

    Ольга Кривич, директор Балаклійської музичної школи:

– Приїздимо на навчання з великим задоволенням, бо вже впевнилися, що тут можна почерпнути дійсно цінну інформацію. Досвід треба напрацьовувати, а робити це з допомогою досвідчених людей набагато легше і більш ефективно. Ми вдячні керівництву Центру і запрошеним фахівцям, за увагу до нас і добре організоване навчання.