Post navigation

Семінар для керівників

ШКОЛА МОЛОДОГО КЕРІВНИКА: СЬОГОДНІ І ЗАВТРА

 

kerivn_8399   Закінчився навчальний цикл у школі молодого керівника, яка функціонувала протягом 2013-2014 року при Обласному навчально-методичному центрі підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів. Майже 40 слухачів школи з числа директорів та їх заступників, які мають стаж адміністративної роботи менше п’яти років, розширили свої знання у сфері управлінського менеджменту. 

 

  Останнє заняття було насиченим і пліднім. Розглянуті теоретичні та практичні питання діяльності керівника школи естетичного виховання на цей раз стосувались низки актуальних тем.

 

kerivn_8377   Про проведення держаної атестації шкіл естетичного виховання Харківщини вела розмову головний спеціаліст Департаменту культури та туризму Харківської облдержадміністрації Валентина Стецюк. Йшлося про основні критерії цього важливого заходу, який має на меті глибоко проаналізувати та оцінити роботу шкільних колективів за останні п’ять років та у випадку необхідності зробити певну корекцію. Зважаючи, що процес атестації шкіл вже розпочато, були обговорені його перші підсумки, вказано на типові помилки та проблемні питання, виявлені членами атестаційної комісії. «Ми впевнилися в тому, що атестація – це гарний стимул для того, щоб переглянути та систематизувати напрацювання колективу, узагальнити кращий досвід та зосередитися на  усуненні «вузьких» місць», – підкреслила на завершення виступу Валентина Олексіївна.

 

   Слід зазначити, що підсумкове заняття школи молодого керівника проходило у стінах дитячої школи мистецтв №5 ім. І. Дунаєвського м. Харкова. Педколектив саме цього закладу свого часу започаткував заняття школи молодого викладача, яка, отримавши суттєву організаційну підтримку з боку ОНМЦПК, виявила свою дієвість і продовжує працювати на базі школи.

 

kerivn_8360   Директор ДШМ №5 Оксана Кравчук мала нагоду виступити перед своїми колегами. Вона розповіла про практичні аспекти організації управлінської роботи в очолюваному нею початковому спеціалізованому мистецькому навчальному закладі, як досвідчений менеджер-управлінець поділилася своїм досвідом роботи. У ході виступу було проведено анкетування учасників, підготовлені та роздані спеціальні тести по темі, винесеній для обговорення.

 

   Одинадцять років роботи на посаді директора (Оксана Володимирівна стала керівником у 29 років), постійна робота над собою, підвищення кваліфікаційного рівня, відвідування курсів та тренінгів відповідного спрямування – все це дозволяє їй успішно керувати шкільним колективом, на рахунку якого немало здобутків.

 

   На останок директор ОНМЦПК Тамара Самоварова проінформувала учасників заходу про порядок оформлення на роботу студентів, які, як показує практика, досить часто поєднують навчання на денній формі вузів та роботу у школах естетичного виховання. Були розглянуті всі нюанси трудового права, що стосуються таких випадків. Керівник Центру відповіла на багаточисельні питання слухачів школи.

 

   До програми останнього заняття на відміну від попередніх були включені не лише доповіді та виступи. Саме на ньому було підведені підсумки річної роботи школи та вручені “Атестати” «випускникам», які, як зазначається у документі, успішно закінчили школу молодого керівника і засвоїли програму за темою: «Форми і методи сучасного підходу до організації навчально-виховної роботи школи естетичного виховання: організаційно-правові та організаційно-методичні аспекти».

 

  Крім того, кожен з них отримав пам’ятку із “Золотими правилами етикету”, підготовлену Центром. Це своєрідне нагадування про необхідність дотримання певних моральних устоїв, яких має дотримуватися керівник, працюючи з підлеглими.

 

kerivn_8362  Коментуючи подію, директор Центру Тамара Самоварова зазначила, що основні цілі та завдання школи молодого керівника в цілому досягнуті. Зроблено певний крок у формування ефективних менеджерів мистецької освіти, у підвищенні рівня теоретичної підготовки новопризначених та малодосвідчених директорів і заступників, а відтак і в якості управлінської діяльності та застосування сучасних управлінських технологій керівництвом  мистецьких шкіл.

 

   «Формуючи тематику занять, ми робили акцент на теми, що були запропоновані самими слухачами школи,- розповіла вона. – Крім того, практикували запрошення лекторів, що є  фахівцями у різних сферах діяльності. Це були  юристи, психологи, працівники архіву, фахівці МНС (зокрема, пожежного нагляду) та інші. Можливість діалогу з ними дала змогу керівникам з’ясувати найбільш актуальні питання поточної діяльності».

 

  Проведення занять самими працівниками Центру, на думку Тамари Михайлівни, стало й для них додатковим стимулом поглибити та систематизувати свої знання у процесі підготовки до виступів.

 

   Що стосується перспектив розпочатої справи, то і учасники, і організатори єдині у своїх намірах: обов’язково продовжувати навчання. Щодо до формату, то він буде змінений. Планується введення постійно діючого семінару керівників, який проводитиметься з залученням фахівців один раз на місяць впродовж навчального року.

 

Раїса Кравченко