Post navigation

02 листопада 2024
 

ЗНАЙОМИМОСЯ З ДОСВІДОМ КОЛЕГ КИЄВА та ШОСТКИ

 
    30 жовтня 2024 року в режимі онлайн, на платформі Zoom, відбулось семінарське заняття викладачів музично-теоретичних дисциплін мистецьких шкіл Харківської області та м. Харкова за участю Лариси Шамро, викладача-методиста, завідувачки музично-теоретичного відділу Шосткинської дитячої музичної школи № 2. Тема доповіді:«Презентація методичного комплексу з навчальної дисципліни «Сольфеджіо»: «Їжачок-слуховичок та фанти-диктанти» та авторських робочих навчальних програм з навчальних дисциплін «Сольфеджіо» і «Музична література» елементарного рівня та Ренати Сокачик, кандидата мистецтвознавства, викладачки музично-теоретичних дисциплін Київської дитячої школи мистецтв ім. Стефана Турчака. Тема доповіді: «Опера в контексті розвитку сучасної музики: жанрові різновиди та особливості сценічного втілення».
 
Лариса Шамро запропонувала слухачам методичний комплекс з навчальної дисципліни «Сольфеджіо» (посібник для викладачів і робочий зошит для учнів). Комплекс складається з двох частин – це слуховий аналіз із загальною назвою «Їжачок-слуховичок» і різноманітні форми музичних диктантів, що мають назву «Фанти-диктанти» (до представлених форм роботи додаються аудіозаписи). Це дає чудову можливість використовувати посібник не тільки для класної і домашньої роботи, але і під час онлайн-навчання.
 
Авторські робочі навчальні програми, представлені на семінарі, є результатом величезної творчої роботи Лариси Леонідівни. Автор в анотації до програми з музичної літератури вказує на те, що вона «спрямована на формування музичної освіченості учнів мистецької школи. Кожна тема спрямована на пробудження в учнів емоційних реакцій та асоціацій, які розкривають внутрішню свободу кожної особистості та впливають на дітей сильними почуттями, що відкривають шлях до мислення, пізнавальної діяльності, виховують творчу активність». Метою створення запропонованої програми з сольфеджіо, як вказала Лариса Шамро, є «набуття відповідних початковому рівню компетентностей для виховання сучасного слухача з особистісно-ціннісним сприйняттям творів музичного мистецтва; здобуття необхідних вмінь та навичок практичного музикування для самостійної творчої діяльності учня/учениці на основі всебічного розвитку музичних здібностей».
Викладачка музично-теоретичних дисциплін Київської дитячої школи мистецтв ім. Стефана Турчака, кандидат мистецтвознавства, Рената Сокачик багатогранно, різнопланово та об’ємно представила панораму музики ХХ-ХХІ століть та особливості жанру опери цього періоду.
 
Чудова, яскрава презентація і відеофрагменти опер композиторів різних країн занурили слухачів у чарівний і майже невідомий для багатьох світ сучасної опери. Рената Миколаївна запропонувала слухачам класифікацію оперних жанрів. Серед них – жанри, максимально близькі до класико-романтичного типу опери; експериментальні оперні жанри; псевдо неоперні жанри. Також, до уваги відвідувачів семінару були представлені шляхи оновлення опери ХХ-ХХІ ст.: жанрове урізноманітнення; нові манери вокалу; переосмислення сюжету; введення відео-арту у постановку. Аналітична, пошукова, дослідницька робота Ренати Сокачик пов’язана також з вивченням творчості композиторів П. Булеза, П. Етвеша, Т. Госокави, П. Дюсапена, М. Кагеля, Д. Лігеті тощо.
 
Корисні, цікаві, пізнавальні доповіді Л. Шамро і Р. Сокачик, надані ними методичні матеріали і практичні поради, творчий підхід у викладанні музично-теоретичних дисциплін отримали схвальні відгуки і високу оцінку слухачів семінару.