Навигация по записям

Збереження професійної фахової освіти в ШЕВ».

05 січня 2016
 

  Згідно з планом роботи на 2015-2016 навчальний рік обласного навчально – методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів, 01-02.12.2015, 08.12.-10.12.2015 року були проведені курси підвищення кваліфікації викладачів класу народних  струнно – щипкових інструментів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання) міста Харкова та харківської області за темою: «Удосконалення методики викладання гри на струнних народних інструментах. Збереження професійної фахової освіти в школах естетичного виховання».

 

   Відбулись практичні, теоретичні та виїзні заняття. В їх проведенні використовувались різноманітні творчі форми. Всі вони  були спрямовані на удосконалення методики викладання гри на струнних народних інструментах тапитаннях збереження професійної фахової освіти в школах естетичного виховання.

  В соціально – гуманітарному модулі:

 

  Задихайло Олена Анатоліївна, доцент ХДПУ ім.Г.С.Сковороди,кандидат юридичних наук розповіла про правове регулювання діяльності позашкільних навчальних закладів в Україні та про основи трудового права в Україні.;

 

  Сухленко Ірина Юріївна, доцент кафедри загального та спеціалізованого фортепіано ХНУМ ім. І.Котляревського, кандидат мистецтвознавства розкрила питання: особливості роботи з обдарованою дитиною, вікові та психологічні характеристики,підготовка до концертного виступу;

 

  Самоварова Тамара Михайлівна, директор обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів, висвітила основні питання атестації педагогічних працівників початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання);

 

  Іванова Ірина Борисівна, докторант КНПУ ім. І.Драгоманова, кандидат філологічних наук донесла до слухачів курсів дуже важливу тему «Труднощі перекладу фахової термінології»;

 

  Гончарова  Олена Миколаївна, куратор-методист ОНМЦПК розповіла  про критерії оцінювання навчальних досягнень учнів музичних шкіл (музичних відділень шкіл мистецтв) з предметів спеціального циклу та надала методичні рекомендації до заповнення індивідуального плану учня.

 

В професійно – орієнтовному (фаховому) модулі:

 

Тему: “Парадигма педагогічного та концертного репертуару бандуриста” представила Мандзюк Любов Сергіївна, доцент Харківського національного університету мистецтв ім.І.П. Котляревського, кандидат мистецтвознавства, яку проілюстрували її студенти з Харківського музичного училища ім.Б.М.Лятошинського та Харківського національного університету мистецтв ім.І.П. Котляревського.

 

Майстер-клас  за темою: «Розвиток технічного рівня учня. Особливості роботи над гамами та арпеджіо, за авторською системою» провів Міхєєв Борис Олександрович, професор Харківського національного університету мистецтв ім.І.П. Котляревського, заслужений діяч мистецтв України, а також семінарське практичне заняття за темою: «Робота з оркестром народних інструментів. Творчий обмін досвідом».

 

Юрченко Ольга Петрівна, викладач вищої категорії ДМШ №9 ім. В.І. Сокальського, кандидат мистецтвознавства, розповіла про специфіку підбору педагогічного репертуару у цимбальному класі ДМШ. Учні класу, в супроводі концертмейстера ДМШ №9 ім. В.І. Сокальського Грічанок Сони Ельмартівни, виконали твори, які були ілюстрацією до наданої теми.

 

Нєвєров Сергій Володимирович, викладач вищої категорії ДМШ №12 ім. К.І.Шульженко та Костенко Наталія Євгенівна, викладач вищої категорії ДМШ №12 ім. К.І.Шульженко, доцент Харківського національного університету мистецтв ім.І.П. Котляревського, кандидат мистецтвознавства, поділилися своїми  підходами до робота у класі ансамблю. Шкільний ансамбль «Музичний сувенір», яким керує Сергій Володимирович, виконав декілька творів з його коментарем.

 

Газдюк Галина Георгіївна, викладач-методист, голова ПЦК «Теорії музики» Харківського музичного училища ім.Б.Лятошинського, кандидат мистецтвознавства , в-перше в своїй практиці, була запрошена провести семінарське заняття для фахівців цього напрямку. Тема: «Жанри та форми у виконавській практиці» завжди актуальна та корисна для роботи викладачів. Галина Георгіївна виказала велике задоволення від такого запрошення та можливості спілкування з колегами ШЕВ. Вона надала цей матеріал яскраво та емоційно.

 

Страшок Михайло Іванович, зав.відділом народних інструментів  ДМШ №12 ім. К.І.Шульженко підготував та представив тему «Класицизм як основа становлення гармонійного розвитку сучасного віртуоза-балалаєчника.

 

  Перекладення класичних творів для балалайки. Значення ансамблевої гри». Семінарське заняття супроводжувалось виконавською ілюстрацією як учнями класу, так і особисто Михайло Івановичем. Концертмейстер Єфімова Тетяна Борисівна, з великою майстерністю, разом з ними прозвучувала кожний виступ.

 

   Творчий показ, як ідею, підготували та провели: Гончарова Олена Миколаївна (клас домри), викладач — методист ХСШ №133”Ліцей мистецтв”,  методист ОНМЦПК, Бондар Світлана Володимирівна (музично – теоретичні предмети), викладач ХСШ №133”Ліцей мистецтв”, Попова Наталія Вадимівна (клас фортепіано), викладач — методист ХСШ №133 ”Ліцей мистецтв”, за участю концертмейстера ХСШ №133”Ліцей мистецтв” Попової Ольги Миколаївни та викладача ДШМ№2 ім.П.Чайковського, як ілюстратора, Ємельяненко Лариси Леонідівни, за темою: «Українські народні дитячі пісні як складова національно-духовної скарбниці . Левко Ревуцький збірка пісень «Сонечко». Транскрипція для чотириструнної домри в супроводі фортепіано Миколи Тимофійовича Лисенка». Вона дає можливість бачити різноманітні форми її виконання: виховний захід, інтегроване розкриття теми, концерт – показ, знайомство з творчістю композитора, майстер — клас що до вивчення творів збірки і таке інше. Фахівці запропонували провести презентацію цього матеріалу на обласному рівні, а при можливості, на Науково – практичній педагогічній конференції.

 

  Активність багатьох слухачів КПК,  їх інтереси, поняття та цілеспрямованість  до удосконалення виявили себе на відкритому захисті рефератів та на обговоренні за круглим столом .