Post navigation
Робота секції сольного співу.
01 вересня 2013
З ДОСВІДУ РОБОТИ КЛАСУ СОЛЬНОГО СПІВУ
шкіл естетичного виховання Харкова
та Харківської області
Мистецтво сольного співу набуло широкого поширення у школах естетичного виховання. З кожним роком чисельність учнів, які бажають навчатися в класі сольного співу (академічного та естрадного) зростає у геометричній прогресії.
На початку 2012-2013 навчального року вокальному мистецтву в області навчалось 1100 учнів, із них у місті Харкові 792, в області – 308.
2013-2014 навчальний рік відділ сольного співу Харкова та Харківської області починає наступними цифрами:
учнів – 1648, з них 1158 у місті Харкові, в області – 490;
викладачів 115 (73 у Харкові та 42 – у області)
Для викладачів сольного співу Центром було організовано проведення майстер-класів і семінарських занять, на яких розглядалися питання з актуальних проблем роботи у класі вокалу шкіл естетичного виховання , а саме:
- сучасні методи роботи з учнями вокального класу;
- порівняльний аналіз акустико-фізіологічних елементів звукоутворення різних технік співу: академічного, народного, естрадного;
- питання інтерпретації виконання вокальних творів;
- вокаліз у класі естрадного вокалу;
- відповідність підбору репертуару віковим особливостям учня;
- робота викладача естрадного співу з апаратурою;
- естрадно-джазові обробки народних мелодій;
- стилістичні особливості підготовки зовнішності учня до виступу.
Особлива увага приділялась питанням охорони та гігієни дитячого голосу, методиці роботи з урахуванням психо-фізичних вікових особливостей розвитку дитини.
Паралельно, упродовж навчального року, Центром були проведені прослуховування учнів спеціального класу академічного та естрадного співу, а також учнів, які вивчають вокальне мистецтво як предмет за вибором. 253 учня /23 % від загальної кількості учнів/ з 48 шкіл продемонстрували власне вміння володіння голосом (145 академічний вокал і 108-естрадний).
Головною метою прослуховувань було надання професійної, методичної допомоги викладачам, виявлення найбільш типових недоліків у роботі з учнями вокального класу, надання порад щодо їх подолання. У проведенні прослуховувань взяли участь провідні викладачі Харківського музичного училища ім. Б.М. Лятошинського: голова предметно-циклової комісії академічного вокалу Лавренов О.І., викладач академічного вокалу Боброва Я.Є. та викладач естрадного вокалу Мартинова Н.В.