Post navigation
ІІІ Дельфійські ігри Слобожанщини. Сольний спів.
16-17 травня 2013 року
ІІІ Дельфійські ігри Слобожанщини
«Надія. Молодість. Талант.»
Номінації академічного та естрадного співу
У Дельфійських іграх Слобожанщини взяли участь 126 учнів з 42 шкіл (75 академічний спів і 51 естрадний спів).
До складу журі академічного співу увійшли провідні викладачі Харківського музичного училища ім. Б.М. Лятошинського: голова предметно-циклової комісії «Спів», Лавренов О.І., викладачі Демьянюк Л.І. та Боброва Я.Є.
До складу журі естрадного співу увійшли Іванова Л.П., голова предметно-циклової комісії «Музичне мистецтво естради» Харківського музичного училища ім. Б.М. Лятошинського викладач Мартинова Н.В. та Дрожжина Н.В., доцент кафедри «Музичне мистецтво естради та джазу» Харківського національного університету мистецтв ім. І.П. Котляревського.
Академічний спів. Журі відмітило значне покращення загальної культури учнів, які виступали, спрямованість викладачів на збереження певних традицій у виконанні класичних творів, поліпшення проблеми строкатості у репертуарі виконавців.
Певну увагу викладачі приділяють співочій дихальній опорі, що надає можливість виконавцям академічного співу відмовитись від мікрофону (ДМШ №.7, 9, 11, 15, ШСТСН, Балаклійська, Чугуївська дитячі музичні школи).
Але ще необхідно звернути увагу на деякі проблеми у навчанні академічному співу, а саме:
- млява артикуляція,
- нерівність регістрів,
- страх перед високими нотами і строкатість у використанні теситури (один музичний твір для низького голосу – інший для високого у одного й того ж виконавця). Наприклад: Дж.Каччіні “Amarillis”, теситура для середнього голосу і поряд А.Кос-Анатольський “Ой піду я межі гори” для колоратурного сопрано; Б.Янівський “Журавочка” та О.Даргомижський пісня Ольги з опери “Русалка».
Естрадний спів. Особливу зацікавленість членів журі викликали учні вікової категорії 11-13 років. Саме в цій категорії було представлено найбільш професійно підібраний репертуар, яскраві знахідки авторських пісень з цікавим аранжуванням, гарні сценічні костюми та артистизм виконавців.
Добре володіння технікою кантиленного співу з єдиним регістровим звучанням, вміння зробити голосом динамічний розвиток від pp до кульмінаційного ff продемонструвала Кондратенко Марія (ДМШ №9 викл.Новікова О.В.); яскраве та харизматичне виконання української народної пісні у джазовій обробці «Ой, на Івана та й на Купала» – Беліченко Дар’я (ШСТСН, викл. Кирилова М.В.), чудову динаміку з особливо тонкою нюансировкою при виконанні ліричної композиції – Кузьмінова Олеся (ДШМ №5, викл. Петухова Т.І.) та багато інших.
Члени журі звернули увагу на методичні помилки, які досить системно повторюються у роботі викладачів:
- англомовні твори не відтворюють вокально-технічні можливості виконавця;
- тексти пісень, особливо іншомовні, не досить ретельно проробляються з викладачем-філологом;
- відсутність самостійної роботи учня з музичним інструментом, вивчення пісень “з голосу”, що викликає значну кількість інтонаційних погрішностей;
- використання так званого «горлового співу», що дуже сильно зупиняє подальший розвиток вокальної техніки учня, заважає формуванню єдиного регістрового механізму правильного співу.
Всім викладачам, які працюють з учнями класу сольного співу, було висловлено побажання постійно самовдосконалюватися, підвищувати свій педагогічний і культурний рівень, відвідувати концерти класів своїх колег, відкриті уроки, майстер-класи провідних педагогів міста, не цуратися курсів підвищення кваліфікації, адже доцільність цього була яскраво доведена виступами учасників Дельфійських ігор 2013.
ЩОДЕННИК ІІІ ДЕЛЬФІЙСЬКИХ ІГОР СЛОБОЖАНЩИНИ
Перший день Ігор. Рішення журі по номінації академічний спів /вік учасників 11-13 років/, естрадний спів /вік учасників 11-13 років/
Другий день Ігор. Рішення журі по номінації академічний спів /вік учасників 14-16 років/, естрадний спів /вік учасників 11-13 років/