Post navigation
ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЗАХІД ВЕРЕСНЕВОГО ТИЖНЯ
12 вересня 2014 року
Завершальний захід Вересневого тижня – 2014 року було проведено для викладачів класу сольного співу та хорового класу у двох харківських школах естетичного виховання — дитячій школі мистецтв №3 та дитячій музичній школі №10.
Обраний формат проведення семінару-наради, як і у попередні дні Вересневого тижня, сприяв різнобічному обговоренню діяльності викладачів, включаючи підведення підсумків, аналізу поточних справ і, саме головне, – обміну досвідом роботи.
Загальну картину стану справ щодо підготовки юних вокалістів та роботи хорових колективів до відома учасників семінарів довели методисти Центру Ніна Лагутіна та Жанна Борисевич, які є кураторами відповідних методоб’єднань.
Суттєві здобутки минулого року є яскравим свідченням великої копіткої роботи, що проводиться педколективами, – зазначалось у доповідях. Напрацювання та успіхи, що вже стали історією, мають надихати на нові досягнення і слугувати основою для сходження на вищі щаблі, – таким був лейтмотив виступів фахівців Центру.
У ході обговорення вони неодноразово звертались до таких важливих подій, що запам’ятались і викладачам, і учням, як обласний фестиваль юних вокалістів “Україна в піснях” та конкурс хорового співу у рамках Дельфійських Ігор – 2014. Ці масові творчі заходи дозволили виявити багато обдарованих колективів та солістів і, за визнанням спеціалістів, стали справжньою школою для прихильників сольного та хорового співу і просто яскравим святом для душі.
До результатів такої діяльності можна віднести стійку тенденцію зростання зацікавленості дітей та підлітків до навчання на вокальних відділеннях. Кількість учнів, які навчаються академічному та естрадному співу, постійно збільшується, і за останні два роки зросла у півтора рази.
Якісні показники викладацького складу відділів та класів вокалу з року в рік стає кращим. З учнями успішно працюють висококваліфіковані досвідчені викладачі, які, як правило, є великими ентузіастами своєї справи, щиро люблять дітей і закохані у мистецтво.
Про важливість цих якостей для педагога впевнено говорила директор ДШМ №3 Вікторія Ріпко, яка презентувала колегам роботу вокально-хорового відділу очолюваної нею школи. “Спочатку любити, а вже потім навчати і виховувати” — цей принцип, впевнена Вікторія Петрівна, має взяти на озброєння кожен викладач і результати не забаряться. Успіхи трьох шкільних хорових колективів, які вдало виступають на різноманітних конкурсних та концертних майданчиках Харкова, України і неодноразово відвідували іноземні держави, підтверджують правильність обраних орієнтирів.
Ще одна презентація, що прозвучала на нараді, дозволила її учасникам познайомитися з навчально-методичною та виховною роботою вокально-хорового відділу Балаклійської ДМШ. Її автор Юлія Вороная, завідувачка відділу, визначаючи мету свого невеликого, але дієздатного колективу, який нараховує 7 педагогів та 7 концертмейстерів, наголосила на необхідності всебічного підвищенні професійної майстерності кожного викладача, досягненні оптимальних результатів музичної освіти, вихованні і розвитку кожної особистості.
На відділі цього навчального заклад навчається більше 80 учнів, багато з яких уже мають певні досягнення і впевнено крокують до нових висот. У школі склалась певна система методичної роботи, що дозволяє формувати і накопичувати інтелектуальний капітал – сплав знань, досвіду та іміджу. Система навчання тут представляє собою раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості, що забезпечує якісне вирішення навчальних завдань.
Насиченою була програма засідання методдб’єднання викладачів класів сольного співу, на якому відбулося знайомство з досвідом роботи трьох шкіл.
Ольга Колесник, викладач класу сольного співу Люботинської дитячої музичної школи з шестирічним стажем викладання розповіла про діяльність шкільного вокального класу, який нараховує дев’ять учнів.
Ольга Іванівна та два концертмейстери, які працюють на відділенні, виховують учнів, закоханих у пісню. Частина їх продовжує навчання у мистецьких вузах, одна з них — Оксана Санжаровская, нині студентка Харківського музичного училища ім. Б.Лятошинського, виступила перед учасниками заходу.
Продемонстрували свою майстерність і вокалісти Дергачівської музичної школи: Набока Діана, 2-й клас, Писарцова Поліна — 3-й класс, Попадченко Ілля — 3-й клас. У цьому закладі, як розповіла Зоя Черкаско, зав. відділом сольного співу, мистецтво співу опановує 23 учні, працюють 3 викладача. Для них створені всі необхідні умови, включаючи й матеріально-технічну базу.
Олена Велика, завідувачка вокально-хорового відділу ДМШ ім. М.В. Кармінського, очолює відділ три останні роки. Представниця шкільного колективу, створення та становлення якого відноситься до далекого 1920 року, розповіла про історію школи та людей, які внесли вагомий внесок у її розвиток.
Як і їх попередники, нинішній склад педколективу відділу працює з великою самовіддачею. 5 викладачів та їх учні (на відділі навчається більше 50 учнів) неодноразово заявляли про себе творчими здобутками.
Олена Юріївна детально охарактеризувала методичну роботу, у доробку якої навчальні програми, методичні доповіді та повідомлення, розробки навчального, методичного та дидактичного матеріалу, нотні переклади. На найбільш значущих з них доповідач зупинилася більш детально.
Практикуються відкриті уроки, аналіз репертуарних та методичних новинок, певні зусилля спрямовуються на встановлення тісної співпраці з викладачами теоретичних дисциплін та спеціальності. На відділі створено 6 творчих колективів, половина з яких веде активну концертну діяльність.
У новому навчальному році, який нещодавно розпочався, викладачів та учнів чекає багато нових завдань. Методисти Центру Ніна Лагутіна та Жанна Борисевич детально ознайомили присутніх зі змістом заходів, що організовуватиме протягом року Центр та розповіли про умови майбутніх творчих випробувань, зокрема, V ювілейних Дельфійських ігор Слобожанщини.
Таким чином, завершився традиційний Вересневий тиждень. Як зазначила директор Центру Тамара Самоварова, саме цей захід задає тон багатогранній навчально-методичній діяльності шкіл естетичного виховання Слобожанщини.