Post navigation

Засідання секції викладачів муз. – теоретичних дисциплін

Інтерактивний семінар для викладачів сольфеджіо

 

IMG_0796  Викладачі музично-теоретичних дисциплін з предмету «сольфеджіо», які працюють у 48 школах естетичного виховання районних центрів та селищ міського типу Харківської області, були запрошені на засідання методичної секції, що відбулося у стінах Харківського музичного училища ім. Б.М. Лятошинського. На двогодинному інтерактивному семінарі, що провела викладач-методист училища  Марина Петрович, розглядались проблемні питання у викладанні сольфеджіо.

 

IMG_0757  Захід було проведено за ініціативи Департаменту культури та туризму Харківської облдержадміністрації спільно з Обласним навчально-методичним центром. Як пояснила головний спеціаліст Департаменту Валентина Стецюк, у ході атестації шкіл естетичного виховання, що проводиться у області вже третій рік, члени атестаційної комісії приділяють суттєву увагу вивченню питання організації навчального процесу, що має відповідати державному стандарту навчання.

 

  У ході перевірок експерти переглядають документацію, відвідують уроки, аналізуючи стан справ. У такий спосіб виявляються типові проблемні моменти у викладанні того чи іншого предмету, не є виключенням і сольфеджіо, як один з найбільш складних предметів у шкільній програмі. Тож було прийнято рішення винести їх на обговорення цієї категорії педпрацівників, зосередивши увагу на шляхах усунення недоліків, що мають місце.

 

  Викладач-методист музичного училища  ім. Б.М. Лятошинського Марина Петрович, досвідчений і авторитетний педагог, впродовж 20 років працювала у Харківському ліцеї мистецтв, добре знає специфіку роботи викладача сольфеджіо. Останні п’ять років є викладачем відділу «теорія музики» музичного училища, навчає студентів, які опановують спеціальності теоретиків, піаністів, музикантів-інструменталістів. Успіхи викладача на професійній ниві Марина Владиславівна пов’язує з любов’ю до професії, стверджуючи, що вона і є рушійною силою, завдяки якій можна досягати певних висот.

 

  Проведений нею семінар переконав у цьому його учасників. Блискуче підготовлене і проведене заняття стало прикладом того, яким має бути ця інтерактивна форма навчання. На семінарі знайшлося місце для знайомства з кращим досвідом у викладанні предмету, обговорення проблемних питань, спільному пошуку способу їх вирішення. Викладачі були і слухачами, і “студентами”- їм пропонувалося виконати різноманітні завдання, відповісти на питання тестів тощо. Живе спілкування, приємна творча атмосфера, щира зацікавленість, – такими були ознаки цього вдалого методичного заходу, мету якого організатори визначили як обмін педагогічним досвідом роботи з реалізації комплексного підходу до досягнень сучасної методики викладання сольфеджіо.

 

  У ході роботи було розглянуто низку важливих аспектів педагогічного процесу на уроках сольфеджіо, що викликають певні труднощі у практичній роботі і нерідко носять дискусійних характер. Особливу увагу було звернено на ведення та оформлення документації теоретичного відділу. Докладно йшлося про навчально-методичне забезпечення кабінету, складання робочих планів та вимоги до них. Піднімалося таке питання, як використання професійної термінології.

 

  Був детально обговорений зміст та форми методичної роботи, яку мають вести викладачі шкіл. Увазі учасників семінару був запропонований перелік підручників, навчальних посібників. Один з напрямів розмови стосувався змісту екзаменаційних білетів, складання тестів та їх використання на уроках.

 

  Важливою складовою розмови стала тема використання комп’ютерних технологій у процесі вивчення сольфеджіо. Демонструвались спеціальні програми, давались необхідні коментарі, обговорювались різні точки зору на це питання.

 

Ще одна тема, що увійшла до піднятого на семінарі масиву інформації, стосувалася деяких ракурсів забезпечення контрольних заходів на уроках сольфеджіо та музичної літератури.

 

  Друга частина заходу була присвячена підсумкам роботи обласної секції викладачів музично-теоретичних дисциплін. Заходи вересневого тижня, кілька семінарів, курси підвищення кваліфікації, дві обласні олімпіади (по сольфеджіо та музичній літературі), – все це вклалося в напружений графік цьогорічної роботи методичного об’єднання підкреслила методист центру Жанна Борисевич.

 

  У ході розмови вона привела приклади вдалих напрацювань окремих викладачів, присутніх на семінарі, їм надавалось слово для невеликих виступів, що вдало доповнювали розгляд питань, внесених до загального порядку денного.

 

  Крім того, Жанна Борисевич зробила огляд останніх надходжень методичної літератури з викладання предмету «сольфеджіо». Про свій персональний сайт колегам розповіла викладач Балакліївської дитячої музичної школи Оксана Шустова. Це перший  досвід створення веб-ресурсу викладачем області, і як показує практика, досить успішний у сенсі дистанційної взаємодії педагог-учень, що вдало доповнює традиційні форми навчання.

 

  З учасниками семінарського заняття спілкувалася директор навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів Тамара Самоварова. Вона зосередила увагу присутніх на складанні поурочних планів, їх наповненні з врахуванням обговорених на семінарі питань; рекомендувала познайомитися з методичними роботами колег по цеху, які стали переможцями обласного конкурсу методичних робіт, та використовувати їх досвід.

 

  За підсумками семінару його учасникам було запропоновано анкетування. За їх одностайною оцінкою захід перевершив очікування і дав змогу суттєво поповнити багаж знань та познайомив з цікавим педагогічним досвідом.