Навигация по записям

Семінарські заняття викладачів народних інструментів

06 грудня 2020

 

06 грудня 2020 року в Харківському фаховому музичному коледжі імені Б.М. Лятошинського були проведені семінарські заняття втретє в форматі Педагогічна майстерня народників викладачів класу бандури, балалайки, домри, акордеона, баяна, цимбалів мистецьких шкіл Харківської області та міста Харкова.

 

  У проведенні семінарських занять взяли участь викладачі предметно-циклової комісії «Народні інструменти» Харківського музичного фахового коледжу імені Б.М. Лятошинського.

 

  Панова Лариса Вікторівна виступила для викладачів класу бандури з доповіддю за темою «Сучасна специфіка складу ансамблю народних інструментів». Вона жваво донесла до слухачів такі аспекти теми як традиційний склад народних ансамблів це «Троїсті музики», розвиток бандурного виконавства в ансамблях на слобідській Україні, ансамбль у навчальному процесі та концертній практиці в учбових закладах, сучасне ансамблеве виконавство у філармоніях України. Виступи різних за складом ансамблів народних інструментів коледжу, були вдалим доповненням.

 

  Костенко Олена Опанасівна, доцент Харківського національного університету мистецтв імені І.П. Котляревського, заслужений діяч мистецтв України, викладачам класу цимбалів донесла дуже важливу для них тему «Цимбальне виконавство на початковому етапі, проблеми та методи їх подолання». Вона звернула їх увагу на питаннях постановки ігрового апарату учня на початковому етапі, недоліки у постановці апарату, методи їх усунення.

 

  Методист ОНМЦПК Олена Гончарова привітала Олену Костенко та її послідовників з 30-річчям цимбалів на Харківщині, побажала подальших успіхів та продовження плідної співпраці.

 

  Для викладачів класу домри та балалайки теж взяли участь ведучі фахівці. Доповідач Костенко Наталія Євгеніївна, доцент Харківського національного університету мистецтв імені І.П. Котляревського, кандидат мистецтвознавства з темою «Харківська домрова школа в системі музичної освіти України», яка в розповіді представила такі інтересні та пізнавальні аспекти, як: Основні історичні передумови формування домрової школи на Слобожанщині. Традиції та спадкоємність; Виконавські школи України: Харків, Київ, Одеса, Донецьк; Головні принципи Харківської домрової школи; Переваги і недоліки в роботі харківської школи; Виконавське мислення музиканта-домриста – практичний досвід.

 

  Наталія Костенко сама майстерно демонструвала на домрі технічні, звукові та різні прийоми гри на домрі та звертала увагу на їх особливості між різними школами.

 

  Мельникова Любов Миколаївна жваво, з іронією та юмором, прикладами з особистого досвіду, виступила перед присутніми з темою «Робота над технічним розвитком учня. Теоретичні та психологічні передумови успішної роботи», що є дуже важливою стороною розвитку юного музиканта.

 

  Булгаков Євген Сергійович у темі виступу «Секція пед. практики як ефективний засіб підготовки абітурієнтів», познайомив та розповів присутнім про умови для вступу абітурієнта до ШЕВ при коледжі, зацікавленість сторін, взаємодія з викладачем ДМШ, тощо. У другій, практичній частині свого виступу, Євген Булгаков продемонстрував з студентами класу балалайки різні важливі прийоми звуковидобування, поділився і розповів про «Основні недоліки виконавського апарату та засоби їх усунення».

 

  Для викладачів класу баяна та акордеона були представлені важливі питання методики викладання.

 

  Харченко Олександр Миколайович виступив з доповіддю «Культура міховедення в класі баяна, акордеона.» Ним були розкриті, професійно продемонстровані на баяні та обговорені такі питання:
– Актуальність даної теми в процесі навчання: значення, недолік уваги з боку учнів та викладачів ШЕВ.
– Деякі конструктивні особливості баяна, акордеона.
– Біфункціональність міху: роль в процесі звукоутворення , динаміка.
– Типові недоліки учнів ШЕВ в постановці виконавського апарату (посадка, установка інструменту, положення рук) які перешкоджають культурі міховедення.
– Основні напрямки та види руху міху.
– Прийом гри міхом: тремоло, дубль-штрих, триолі, рикошет. Методика роботи над ними.

 

  Ващенко Євгеній Леонідович дуже докладно виступив за темою «Типові недоліки в роботі викладачів мистецьких шкіл, що мали місце в підготовці виступів учнів». Звернув увагу викладачів на такі важливі питання, як підбор репертуару, посадки та постановки, звуковидобуванню (артикуляції, міховеденню, апплікатурі, динаміці, регістровки), особливості виконання поліфонії, творів класиків та інше.

 

  Слухачі виказали вдячність та задоволення всім учасникам формату Педагогічна майстерня народників, цінність та необхідність наданого матеріалу, актуальність пропонованої творчої роботи.