Post navigation

22 лютого 2025
 

ОНМЦПК 25
 
КРУГЛИЙ СТІЛ викладачів класу сольного співу

 
     21 лютого 2025 року в режимі онлайн на платформі ZOOM розпочався цикл Круглих столів методичних об’єднань педагогічних працівників мистецьких шкіл Харківщини, присвячений 25-річчю з дня створення ОНМЦПК.
 
Перше засідання провели викладачі сольного співу мистецьких шкіл та викладачі вишів за актуальною темою «Проблеми слова у вокальному вихованні учнів мистецьких шкіл» за участі викладачів класу сольного співу (академічного, народного, естрадного)
 
Мета заходу – обмін досвідом щодо розвитку мовленнєвої культури учнів мистецьких шкіл та особливостей і перспектив розвитку вокального слова в епоху цифрових технологій.
 
Організатором та модератором Круглого столу була методист ОНМЦПК Ніна ЛАГУТІНА.

 

Досвідом із зазначеного питання поділилися:

 
Оксана ТАРАСЕНКО, викладач вищої категорії Харківської дитячої музичної школи №13 ім. М.Т.Коляди, розповіла про роботу над розвитком мовленнєвих, слухових та комунікативних навичок з учнями з ООП та про позитивні результати їх розвитку. Доповідь супроводжувалась відеопоказами фрагментів уроків занять зокрема шумового оркестру.
 
Андрій БУРДЕНКО, викладач Харківського фахового вищого коледжу мистецтв (дисципліни: сценічна мова, майстерність ведучого тощо) та Харківської державної академії культури (фахові дисципліни «Мистецтво існування в кадрі» та «Мистецтво інтерв’юера») розповів про базові класичні та сучасні методики виховання і розвитку сценічної мовленнєвої культури в учнів мистецьких шкіл та надав практичні рекомендації слухачам щодо використання вправ для розвитку та зміцнення артикуляційного апарату.
 
Оксана СТРАТЬЄВА, викладач-методист Харківської дитячої музичної школи №11 розповіла про особливості вимови текстів при виконанні вокальних творів, зупинилася на конкретних словосполученнях та з’єднаннях звуків і літер та проаналізувала схожість та відмінність звучання слів при розмові та співі. Доповідь супроводжувалась відеопоказами уривків виступів учнів.
 
Олена ВЕЛИКА, викладач-методист Харківської дитячої музичної школи №10 свою доповідь присвятила створенню музичного образу при виконанні вокального твору і значенню поетичного тексту для його створення, розповіла про важливість дикції та артикуляції, як засобу виразності музичного образу вокального твору та важливою складовою вокального мистецтва. Слухачам були продемонстровані приклади яскравих, різних за характером і драматургією музичних образів у класичних вокальних творах, створених найкращими виконавцями світового рівня.
 
Ірина ФАРАФОНОВА, викладач-методист Харківської дитячої музичної школи №9 ім. В.І.Сокальського окреслила нові вимоги до репертуару класу сольного співу, зокрема стосовно перекладів текстів вокальних творів українською. Головним і дуже важливим у перекладах вокальних творів завжди було і залишається збереження орфоепії особливо на теситурно незручних нотах. Розповідь супроводжувалася відеопоказами творів з чудовими перекладами доповідачки, які були представлені як маленькими виконавцями, так і учнями більш старшого віку.
 
Людмила КОХАН, старший викладач кафедри сценічної мови Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського, викладач вищої категорії Харківського музичного фахового коледжу імені Б. М. Лятошинського, актриса ХАДТ ім. Г. Ф. Квітки-Основ’яненка розповіла про вплив цифрових технологій на вокальне й сценічне мовлення. Пані Людмила ретельно розібрала сутність вокального й сценічного слова, їх генезис та перспективи розвитку в сучасному мистецтві, навела таблицю порівняльних характеристик та зробила цікаві висновки про єдине і різне у вокальному і сценічному слові.
 
Олена ДАНИЛЬЧЕНКО, викладач вокально-хорових дисциплін, Харківської дитячої музичної школи №12 ім. К.І. Шульженко розповідала про особливості проведення дистанційних занять з хорового співу. Доповідь супроводжувалась відеопоказами групових занять та рекомендаціями щодо дистанційного проведення уроку зведеного хору. Пані Олена поділилась власними технічними наробками, звернула увагу на відповідні програми і платформи, якими вона користується при роботі з хоровим колективом школи.
 
Анна БАЛАБАЙ, старший викладач Харківської дитячої школи мистецтв №5 поділилась напрацьованим досвідом з питань дистанційної роботи, розповіла про мету, задачі та проблеми постановки онлайн музичної вистави, за участі вокалістів-солістів, вокальних ансамблів та хору. Доповідь супроводжувалась презентацією та відеопоказами, де слухачі мали можливість побачити етапи роботи над виставою з використанням елементів сценічного руху та читанням віршів.
 
Оксана БАРАННІК, викладач Богодухівської школи мистецтв ім. В.Т.Борисова структуровано і дуже ретельно розповіла слухачам про репертуарну політику, що проводить відділення естрадного сольного співу школи, про жанрові напрямки, за якими працюють викладачі. Пані Оксана назвалані прізвища та імена багатьох сучасних українських та західних композиторів, твори яких використовуються в школі та надала посилання на сайти, де можна знайти ці твори. Вся доповідь також супроводжувалась відеопоказами виступів учнів різних вікових категорій з піснями різних жанрів і напрямків, що зробило доповідь дуже яскравою та емоційною.
 
Учасники Круглого столу мали можливість задати питання та обговорити проблемні моменти. Учасникам круглого столу, викладачам мистецьких шкіл Харківської області та м.Харкова була надана можливість висловити свою точку зору на обговорювану тематику. За матеріалами доповідей Круглого столу буде створений збірник статей.
 
Крім обговорення представлених доповідей, учасники Круглого столу мали можливість обговорити інші проблемні моменти, по’вязані з певним колом питань роботи в класі сольного співу та звернулись з пропозицію щодо необхідності видання матеріалів проведеного Круглого столу. Обговорення порушених питань допоможе викладачам виділити пріоритетні напрями роботи з учнями класу сольного співу.
 
Учасники Круглого столу висловили велику подяку колективу ОНМЦПК, зокрема методисту Ніні Лагутіній, за організацію і проведення багаторічної методично обґрунтованої роботи методичних об’єднань, зокрема вокально-хорового співу.