Post navigation
Четвертий день Вересневого тижня
10 вересня 2014
Про сучасні підходи до організації навчально-методичної роботи у школах естетичного виховання сьогодні вели розмову викладачі музично-теоретичних дисциплін та образотворчого мистецтва.
Засідання методичних об’єднань відбулося на базі двох шкіл естетичного виховання міста Харкова — дитячої музичної школи №1 ім.Л.Бетховена, та дитячої художньої школи №1 ім.І.Ю.Рєпіна.
Методичне об’єднання викладачів з образотворчого мистецтва:
Методист Ірина Толочко ґрунтовно проаналізувала підсумки роботи об’єднання у 2013-2014 навчальному році, освітила досягнення та недоліки проведених творчих заходів, намітили шляхи удосконалення подальшої співпраці. Докладно обговорювались вимоги щодо участі у конкурсах та виставках як для учнів так і для викладачів, запланованих на 2014-2015 навчальний рік, колегіально прийняті рішення щодо методичних питань та технічних уточнень проведення учнівських та викладацьких виставок.
Особливу увагу приділили удосконаленню організації та проведення методичної роботи, як безперервного підвищення рівня професійної компетентності викладача.
Прикладом новацій у роботі Центру в наступному навчальному році стала цікава форма удосконалення майстерності викладача — проведення циклу творчих навчальних занять для викладачів з техніки акварельного живопису. Виявилось досить багато викладачів, які бажають взяти пензель у руку і знову сісти “за мольберт”.
Підвищену цікавість та жваву дискусію викладачів викликав виступ директора Чугуївської дитячої художньої школи ім. І.Рєпіна Володимира Непомнящего, який поділився досвідом проходження атестації закладу, організації навчально-методичної роботи.
Методичне об’єднання викладачів
з музично-теоретичних дисциплін:
Заходи Вересневого тижня викликали велику зацікавленість у педагогів сольфеджіо та музичної літератури, про що свідчить їх активна участь у засіданні методичного об’єднання.
На початку засідання керівництво Центру і колеги привітали з ювілеєм шановану людину – Маргариту Кочарян, завідувачку відділу музично-теоретичних дисциплін, педагога-методиста ДМШ №1 ім.Л.Бетховена, – одного з кращих фахівців своєї справи на Харківщині, яка більше 40 років виховує молоде покоління, віддаючи знання, хист та душу учням.
Директор Центру Тамара Самоварова підбила підсумки минулорічного обласного конкурсу з розробки навчально-методичних матеріалів, програм для шкіл естетичного виховання. Вона підкреслила, що саме викладачі з музично-теоретичних дисциплін мають добрі, ґрунтовні результати у цій царині і вміють їх донести до широкого загалу. Це стосується не лише представників шкіл обласного центру, але й районів Харківської області. Переможцям конкурсу було вручено Сертифікати і наголошено, що Центром заплановано проведення семінарів за методичними роботами викладачів, лауреатів І – Галини Дюміної (ДШМ №2), ІІ – Тетяни Кудряшової (ДМШ №15),та ІІІ – Надії Рогачевської та Олександра Масло (ДШМ №6) місць.
У ході роботи методичного об’єднання його куратор-методист Центру Жанна Борисевич ознайомила присутніх з планами організаційно-методичної роботи та новими надходженнями методичної літератури, що стане у нагоді викладачам.
Було зазначено, що вже починаючи з жовтня, їх увазі буде запропонована низка семінарів з цікавою різноманітною тематикою, які будуть проводити високопрофесійні фахівці. Проводитимуться курси підвищення кваліфікації для викладачів, на яких вони опановуватимуть секрети написання методичних робіт та прослухають лекції з ділової української мови.
Досвідом роботи з підвищення ефективності навчально-виховного процесу шкіл, направленого на досягнення якісно нових освітніх та вихованих результатів поділилися викладач Люботинської дитячої музичної школи Олена Дубініна та зав. відділом Харківської дитячої музичної школи №3 ім. М.Кармінського Наталія Онученко.
Наталія Сергіївна розповіла про історію ДМШ №3, одного з найстаріших спеціалізованих мистецьких навчальних закладів Харкова, та презентувала музично-теоретичний відділ, який очолює багато років.
Вона детально розповіла про напрями методичної роботи, яку проводить зі своїми колегами, зазначивши, що у цьому навчального році зусилля будуть спрямовані на вдосконалення форм та методів ефективної реалізації програмних вимог на основі їх інноваційної інтерпретації.
У презентації докладно йшлося про наочні посібники та технічні засоби навчання, які використовуються у практичній роботі, участі педагогів у обласних заходах та досягнення їх учнів.
Жваву реакцію і зацікавленість учасників методоб’єднання та їх схвальну реакцію викликав виступ Олени Фатегівни. Представляючи викладача, Жанна Борисевич підкреслила, що у Люботинській школі успішно працює династія викладачів з музично-теоретичних дисциплін.
Останній часом у практиці їх педагогічної діяльності відбулися значущі зміни. Отримавши необхідне сучасне устаткування, школи активно використовують у процесі вивчення предмету сольфеджіо інтерактивні форми: прослуховування низки навчальних кліпів з теорії музики і сольфеджіо, що дає непогані результати, робить уроки більш динамічними, сприяє концентрації уваги учнів, значно полегшує сприйняття матеріалу. Причому, позитивні тенденції характерні як у молодших, так і у старших класах.
Щирі оплески і слова подяки колег яскраво засвідчили, що незабаром в інших школах знайдеться немало послідовників зазначених починань.