Post navigation
Зональні методичні об’єднання плідно працюють
20 лютого 2017
Учитель – це скрипаль дитячих сердець;
як поведе смичком, таку мелодію й почує…”
Василь Олександрович Сухомлинський
07 лютого 2017 року в Балаклійській ДМШ відбувся круглий стіл за участю викладачів вокально-хорових дисциплін «Психологічні передумови успішної роботи з учнями у класах сольного та хорового співу», проведений в межах роботи ЗМО дитячих позашкільних спеціалізованих закладів естетичного виховання. Організатором та ведучою заходу була Юлія Миколаївна Вороная, завідуюча вокально-хорового відділу, викладач академічного сольного співу Балаклійської ДМШ.
Мета заходу: обмін досвідом, розширення світогляду, та підвищення професійного рівня викладачів.
У проведенні засідання круглого столу взяли участь: Ніна Георгіївна Лагутіна, методист ОНМЦ ПК м. Харкова; Ольга Іванівна Кривич, голова зонального методичного об’єднання та директор БДМШ; провідні викладачі та концертмейстери Балаклійської, Зміївської, Савинської, Слобожанської, Донецької та П’ятигірської ДМШ.
Учасники круглого столу обговорили широкий комплекс питань, направлених на гуманізацію навчально-виховного процесу, в центрі якого дитина, її психічний та фізичний стан.Велику увагу було приділено вдосконаленню педагогічної майстерності викладачів, оволодіння якої доступне кожному викладачу, якщо він працює над собою, оскільки основою її формування є, перш за все практичний досвід.
Виступи представили:
1. Водолагіна В.В. Викладач вищої категорії Слобожанської ДМШ. В доповіді «Роль мотивації в процесі навчання» зазначила, що успіх у навчанні залежить від багатьох факторів, серед яких провідне місце займають мотиви (причини, що спонукають до навчання), установка (психологічне налаштування, готовність до діяльності), пізнавальні потреби й інтереси, а також цілеспрямованість та інші вольові якості учня. На її думку: “Проблема мотивації навчання у музичній школі зводиться не до того, як її сформувати, а як її зберегти, не загубити, не зруйнувати, розвинути, як забезпечити дитині радість власного досягнення.”
2. Балабай В.Л. Викладач театральних та вокальних дисциплін П’ятигірської ДМШ. Вважає, що у викладача-майстра переважає творчий підхід у навчальному процесі. «Діяльність викладача більше нагадує імпровізацію за обставин, що постійно змінюються, ніж дотримання педагогічних правил та алгоритмів, його діяльність вважається настільки складною, що взагалі не може систематизуватися. Тому вчительська діяльність є мистецтвом, що потребує інтуїтивного відчуття та творчості. »
3. Зміївська А.А. молодий та перспективний викладач П’ятигірської ДМШ, з власного досвіду розповіла викладачам про свої фобії на уроках вокалу в дитячі роки, а саме про психологічний затиск при виконанні високих нот, запитала про механізми подолання страху в більш досвідчених колег. З її слів затиск – це найважливіша проблема, з якою стикаються більшість вокалістів . Чим раніш звернеш на неї увагу, тим з меншою кількістю проблем ти зіткнешся надалі.
4. Рябчикова Т.Т. Викладач з великим стажем роботи Савинської ДМШ в своїй доповіді акцентувала увагу на періодизації вікового розвитку особистості, де кожен вік характеризується певним рівнем досягнень у психічному розвитку, а також конкретною соціально-психологічною ситуацією, в якій відбувається розвиток особистості; наголосила на ролі впливу темпераменту і характеру учня на успішність навчальної діяльності.
5. Тимошенко Е.С. Викладач хору Балаклійської ДМШ, розповіла про сутність та складові педагогічної майстерності: професійну компетентність, педагогічну техніку, культуру, педагогічний такт та імідж викладача; приділила увагу питанням педагогічної етики та культури міжособистісного спілкування.
6. Шустова О.А. Старший викладач вищої категорії, концертмейстер класу сольного та хорового співу Балаклійської ДМШ зробила доповідь за темою: «Психологічні передумови роботи концертмейстера в класі академічного та хорового співу». Поділилась власним досвідом з колегами-концертмейстерами присутніми на заході, визначила основні професійні та особистісні якості концертмейстера, що сприяють комфортним психологічним умовам навчання.
7. Сафіна Н.І. Викладач хору Донецької ДМШ, доповідь: «Психологічні передумови успішної роботи викладача хорового класу ».Підсумовуючи свій виступ, зазначила: “Передумовами успішної роботи викладача, а зокрема хорового класу, є професійні здібності, тобто сукупність індивідуально-психологічних якостей особистості викладача, а найголовніше – любов до дітей, до свого предмету, до музики взагалі.”
8. Владика Л.Д. Викладач естрадного вокалу Донецької ДМШ зосередила свій виступ на роботі з обдарованими дітьми, яка потребує особливого підходу. “Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель творчий, а навчальний процес цікавий, різнобічний, результативний”.
9. Вороная Ю.М. Викладач сольного академічного співу Балаклійської ДМШ привернула увагу викладачів на проблему емоційного здоров’я дітей. На підхід до розуміння й вирішення проблеми пов’язаної з корекцією відхилень в емоційній сфері дитини, попередження й нейтралізацію негативних наслідків дитячих страхів. “Оптимізм, віру в успіх, любов до предмета “випромінює” вчитель. Він завжди акцентує на успіху, оцінює найперше досягнення учня. Вчитель мусить мати переконання, що кожна дитина спроможна “прийти до свого п’єдесталу”.
10. Шаптала А.М. Викладач вищої категорії Зміївської ДМШ оцінила результат роботи вчителя через наступні характеристики: цілеспрямованість його діяльності на уроці, характер відносин з учнями, диференційований підхід до навчання. Вона зазначила: “Головне, щоб урок будувався за чіткою і зрозумілою логікою, наслідком якої було б вирішення поставлених завдань та загальної мети, передбачав раціональне використання часу, забезпечував дисципліну і високу працездатність учнів.” – та продемонструвала практику своєї діяльності.
11. Шерстюк Т.А. Старший викладач вищої категорії Балаклійської ДМШ, розпочала свій виступ такими словами: “Виявити талант мають психологічні служби, а створити умови для виявлення – суто педагогічне завдання.” На її погляд: “Кожна людина бере свій початок від сім’ї. Тут відбувається її перше становлення як особистості, пізнання і засвоєння нею норм моральності, розвиток почуттів, волі і характеру. Природовідповідний характер носить і виховання любові до рідної культури. Рідне є природним.”
12. Самарська О.Л. Старший викладач вищої категорії Балаклійської ДМШ, продемонструвала елемент інтегрованого уроку з хорового сольфеджіо, запевняючи всіх в тому, що саме між предметні зв’язки до помають учням швидше та ефективніше запам’ятовувати навчальний матеріал, що є підґрунтям психологічної готовності учня до публічного виступу. В доповіді зазначила: “Через хорову діяльність відбувається прилучення дитини до музичної культури, а колективний спів – це прекрасне психологічне, моральне і естетичне середовище для формування кращих людських якостей. У шкільних хорах діти набувають навичок музичного виконавства, що дозволяють їм творчо проявляти себе у мистецтві.”
Підбиваючи підсумки, варто зазначити, що у щасливій школі – щасливі діти. На першому місці – діти, любов до них. Усе робити для того, щоб учні, яких навчаєте, стали особистостями мислячими, самостійними, творчими, фізично здоровими і духовно багатими, а ми – викладачі, впроваджували у свою роботу те, що створює творчу особистість. Тому намагатись по-новому розв’язати актуальні завдання сучасної музичної освіти, які спрямовані на гуманізацію та демократизацію навчально-виховного процесу у музичній школі.
Круглий стіл за темою: «Психологічні передумови успішної роботи з учнями у класах сольного та хорового співу» відбувся на високому методичному та організаційному рівні, він став ареною жвавих дискусій, обміну думками з проблем, що піднімалися під час його роботи. Проведення таких заходів є надзвичайно корисним, оскільки дозволяє вдосконалюватися викладачам як у напряму теоретичної, так і практичної діяльності.Тим більш цінним є такий досвід з огляду на те, що подібні заходи дозволяють обмінюватися викладачам знаннями.
За результатом проведення круглого столу учасники були нагородженні сертифікатами за активну участь. Завдяки підтримці Балаклійської РДА та відділу культури маленькі артисти були віддячені подаруночками.
Дякуємо за співпрацю директорам шкіл, та викладачам, які поділилися знаннями та власним досвідом на користь педагогічним успіхам!
До нових зустрічей!
Завідуюча вокально-хоровим відділом Балаклійської ДМШ, викладач академічного сольного співу, організатор та ведуча круглого столу Вороная Ю.М.