Post navigation

Завершення циклу семінарів за участю Карини Фоменко

11 грудня 2016

Викладачі хореографії та театрального мистецтва поповнили багаж знань з дитячої вікової психології

 

1 IMG_9570  10 лютого завершився цикл семінарів за участю доцента ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, кандидата психологічних наук Карини Фоменко, учасниками якого були викладачі  шкіл естетичного виховання за фахом «хореографія» та «театральне мистецтво».  Розглядалися теоретичні та практичні аспекти теми «Особливості дитячої вікової психології у вирішенні питань сценічної майстерності».

 

  “Знання дитячої вікової психології затребувані серед педагогічного загалу, тому лекції фахівців – психологів стали невід’ємною складовою програм різноманітних за наповнюваністю семінарів, що проводяться центром для викладачів різних спеціальностей. – зазначила директор ОНМЦПК, Тамара Самоварова, коментуючи подію. – Неможливо вибудувати ефективні взаємовідносини викладача та учня без знань вікових особливостей дитини та без використання інструментарію вікової психології. Тож освіжити у пам’яті раніше набуті знання та залучатися до нових наукових надбань у цій царині допомагають такі заходи, як цей цикл семінарів».

 

   До речі, при формуванні кола учасників було обрано дещо незвичний підхід: запрошення центру отримали викладачі зразу двох спеціальностей – хореографи та театрали. «У своїй роботі з викладачами ми звертаємо  увагу на важливість міжпредметних зв’язків у практичній діяльності, – пояснила доцільність підходу методист Центру Ірина Толочко. – Тож вирішили зібрати в одній аудиторії представників двох видів мистецтва і винести на їх розгляд одну тему. Така співпраця та викладачів різних спеціальностей, що відбувалося впродовж  роботи семінару, виявилися корисними».

 

  “Важливо зазначити, що тематика циклу семінарів була обрана, виходячи з аналізу проблемних питань, який ми робимо у ході проведення заходів та з врахуванням побажань самих викладачів, – розповіла методист Центру Вікторія Кущевська. – На першому занятті слухачі познайомилися з теоретичними основами обраної теми, а далі їх очікувала практична частина, що носила інтерактивний формат. Таке спілкування лектора та аудиторії було дійсно цікавим та пізнавальним».

 

   Доцент кафедри практичної психології Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди, кандидат психологічних наук Карина Фоменко назвала нинішній захід продовженням розмови, розпочатої рік тому, але вже з новими акцентами, що враховують специфіку педагогічної діяльності слухачів, пов’язану з викладанням хореографії та сценічних видів мистецтва.

 

   «З цією групою було легко працювати, у них менше комунікативних бар’єрів,  – поділилася враженнями науковець. – Вони  компетентні, активні, дуже відкриті, охоче діляться досвідом. Це дає мені підставу припустити, що у них немає серйозних конфліктів та непорозумінь з учнями. Але нові знання з психології будуть для кожного з них не зайвими. Тож увага аудиторії була сконцентрована на розвитку творчої уяви, на питаннях, пов’язаних з необхідністю об’єднання дитячого колективу, основних психологічних закономірностях педагогічного спілкування, значенні невербальних способів передачі інформації тощо».

 

   Одне з занять циклу пройшло у вигляді тренінгу і стало наглядною демонстрацією основних підходів у його організації, що дасть змогу викладачам застосувати отримані навички у педагогічній діяльності. Усе, що відбувалося під час цього інтерактивну, і насамперед, серія запропонованих вправ на зняття напруги та незручності, що часто має місце у членів колективу на початку знайомства, зняття тілесних бар’єрів під час їх взаємодії, інші психологічні технології, – викликали живу зацікавленість викладачів. Вони із задоволенням емоційно грали запропоновані ролі, заглиблюючись у секрети спілкування, міміки, жестів, пантоміми. У кінцевому рахунку опанування такими вправами та подальше впровадження їх на уроках слугуватиме розвитку сценічної майстерності юних театралів та танцюристів.

 

   А ще кожен учасник семінару отримав діагностичні матеріали, які підготувала для них Карина Ігорівна. Вони дозволять провести діагностику психологічних якостей, яка має бути притаманна людині, чия діяльність пов’язана зі сценою, а відтак зрозуміти, над чим потрібно працювати, щоб розвиватися далі.

 

  Одна з рекомендацій лектора своїм слухачам стосувалася перегляду літератури на психологічну тематику. У ході спілкування був запропонований певний перелік робіт відомих авторів.

 

   «Тема семінарського заняття, що була нам запропонована, дуже важлива. Адже психологія необхідна кожному у повсякденному житті, а у навчальному процесі її роль важко переоцінити, – таку думку виказала завідувач театральним відділенням ДШМ №5 ім. Дунаєвського Вікторія Войцева. – Ми отримали значний пласт корисної інформації, яку подано з урахуванням специфіки нашої педагогічної діяльності. Крім того, мали можливість почути думки колег, дізнатися про їх напрацювання».

 

   Завідувач хореографічним відділенням Харківського ліцею мистецтв № 133, магістр класичного танцю та балетмейстер Оксана Трушина зазначила, що організатори семінару вдало обрали тематику і провели ґрунтовну підготовчу роботу, тим самим забезпечивши його успіх. «Запрошення викладачів з різних закладів, на мою думку, дало чудову нагоду познайомитися з колегами та плідно поспілкуватися. Усі ми щиро вдячні працівникам Центру, які роблять важливу справу, сприяючи професійному зростанню членів педагогічних колективів шкіл естетичного виховання».

 

   Більше тридцяти викладачів, що представляли школи естетичного виховання Харкова та Харківської області, опанували програму запропонованого циклу та отримали відповідні сертифікати.