Навигация по записям

Панорама педагогічних досягнень

14 січня 2019

 

  11 та 14 січня 2019 року було проведено перший Обласний конкурс відкритих уроків «Панорама педагогічних досягнень».

 

  У відповідності до затвердженого Положення, конкурс відкритих уроків було проведено з метою підвищення ефективності освітнього процесу мистецьких шкіл шляхом створення навчальних матеріалів нового покоління, орієнтованих на досягнення певних освітніх результатів, що мають забезпечити системне впровадження до освітнього процесу мистецьких шкіл нових форм роботи та стануть методичним підґрунтям Освітніх програм початкової мистецької освіти у мистецьких школах Харківщини.

 

  Для участі у першому етапі конкурсу було представлено 22 докладних конспекти відкритих уроків з обласних шкіл міст Балаклеї, Близнюків, Лозової, с. Мала Данилівка та зі шкіл міста Харкова (ДМШ № 3, 7, 10, 11, 12,13, ДШМ № 2,3, хорова школа).

 

  У заключному етапі конкурсу взяли участь 16 викладачів з 11 шкіл Харківської області та міста Харкова. Необхідно відмітити активну участь у конкурсі деяких шкіл, які надали найбільшу кількість учасників і викладачі яких досить успішно виступили в конкурсі: Балаклійська ДМШ – 4 заявки (3 лауреата), Харківська ДМШ №13 імені М. Коляди – 4 заявки (3 лауреата), Харківська хорова школа – 3 заявки (2 лауреата), Лозівська ДМШ – 2 заявки (1 диплом).

 

  Члени журі, до складу якого були запрошені провідні викладачі Харківського музичного училища імені Б.М.Лятошинського звернули увагу на позитивні моменти проведення конкурсу.

 

  По перше – відкриті уроки одна з важливих форм організації методичної роботи мистецької школи.

 

  По-друге – викладачі на конкретних прикладах показали: які методи, прийоми та педагогічні засоби доцільно використовувати при вивченні найбільш складних тем; як ефективніше використовувати на уроках технічні засоби навчання; як при мінімальних затратах навчального часу досягти ефективного засвоєння учнями (учнем) нового навчального матеріалу; як навчити учнів (учня) думати, робити висновки, знаходити певні теоретичні та музичні матеріали тощо.

 

  По-третє – вразило вміння викладачів використовувати нетрадиційні форми проведення уроків: урок-семінар (Конєва Л.Ю.), урок-концерт (Велика О.Ю), урок-гра (Чуйко В.В.), урок-канон (Бібко А.Д.).

 

  По-четверте – найпозитивніше те, що викладачі не тільки показали свою майстерність, але й сміливо, щиро та відверто поділилися власними педагогічними напрацюваннями.

 

  А.Ф. Дистервег, видатний німецький педагог-демократ, послідовник Й.Г. Песталоцці писав, маючи на увазі вчителя: «Він лише до того часу здатний насправді навчати, виховувати і розвивати, доки сам продовжує працювати над своїм власним вихованням і освітою».

 

 

Результати проведення

першого Обласного конкурсу відкритих уроків

 

Індивідуальні уроки

 

Прізвище,
ім’я, по батькові
Клас
Тема
уроку
Висновки
журі

Волик Наталія Володимирівна

 

Балаклійська дитяча музична школа

клас
фортепіано

Розвиток технічного та творчого потенціалу учнів

Лауреат конкурсу

Лазарева Ганна
Дмитрівна

 

Харківська дитяча музична школа №10

клас гітари

Акомпанемент як засіб удосконалення виконавської майстерності учня-гітариста

Лауреат конкурсу

Подакова Раїса
Миколаївна

 

Харківська хорова школ

клас фортепіано

Практичне застосування засобів музичної виразності з метою підвищення інтересу до
навчання учнів-піаністів

Лауреат конкурсу

Велика Олена
Юріївна

 

Харківська дитяча музична школа №3 імені М.Кармінського

клас сольного співу

Створення художнього образу в вокальному творі

Дипломант 

Жученко Наталя
Іванівна

 

Харківська дитяча музична школа №7 імені М.Мусоргського

клас скрипки

Образне мислення в художньо-виконавському розвитку учнів молодших класів

Учасник

 

Групові уроки

 

Прізвище,
ім’я, по батькові
Клас
Тема
уроку
Висновки
журі

Бібко Анжела Анатоліївна

 

Харківська хорова школа

сольфеджіо

Інноваційний
підхід до викладання теми «Канон» на уроках сольфеджіо

Лауреат конкурсу

Конєва Людмила Юріївна
Харківська дитяча музична школа №13 імені
М.Коляди

музична література

Українська тематика в творчості композиторів «Могучей кучки»

Лауреат конкурсу
Підгорнова Олена Вікторівна

 

Харківська дитяча музична школа №13 імені
М.Коляди (музичне відділення для дітей з вадами зору)

сольфеджіо

Контрольний
урок з сольфеджіо (за І півріччя) для учнів 3 класу за 8-ми річним терміном навчання”

Лауреат конкурсу
Рудакова Світлана Володимирівна

 

Харківська дитяча музична школа №13 імені М.Коляди

музична література Багатогранність творчої особистості
славетного земляка Гната Хоткевича
Лауреат конкурсу
Самарська Олена Леонідівна

 

Балаклійська дитяча музична школа

сольфеджіо Інтервали в музиці Лауреат конкурсу
Світлична Олена Андріївна

 

Харківська дитяча школа мистецтв №3

театральне мистецтво Гра «У пошуках
скарбів», як засіб підвищення ефективності уроку
Лауреат конкурсу
Шерстюк Тетяна Андріївна

 

Балаклійська дитяча музична школа

хоровий спів Жанрове багатство української народної пісні Лауреат конкурсу
Чуйко Валентина
ВолодимирівнаЛозівська дитяча музична школа
музична література Брейн-ринг з української та
зарубіжної музичних літератур
Дипломант
конкурсу
Корж Олександра Сергіївна

 

Близнюківська дитяча музична школа

оркестр народних інструментів Ходить по землі Святий Миколай Учасник
конкурсу
Шустова Оксана Андріївна

 

Балаклійська дитяча музична школа

музична література Виховання патріотизму на прикладі життя та творчості  Я. Степового Учасник
конкурсу
Яковчук Наталія Михайлівна

 

Харківська дитяча музична школа №12 імені К.Шульженко

музична література Будова сонатно-симфонічного циклу і
сонатної форми
Учасник
конкурсу