Навігація по записах

Педагогічна майстерня викладачів класу бандури

СТВОРЮЄМО УМОВИ ДЛЯ СХОДЖЕННЯ КОЖНОГО ВИКЛАДАЧА ДО НОВОГО ЗНАННЯ ТА НОВОГО ДОСВІДУ

29 вересня 2022

 

29.09.2022 року в режимі онлайн на платформі Zoom відбулася перша зустріч в Педагогічній майстерні – викладачів класу бандури опановували навчальну програму.

  Марина Ляшенко, викладач-методист Харківської дитячої школи мистецтв №5 імені І.О. Дунаєвського, змістовно розглянула та прокоментувала Нормативний зміст Типової навчальної програмами з навчальної дисципліни «Музичний інструмент бандура» елементарного та середнього (базового) підрівня початкової мистецької освіти з музичного мистецтва, розповіла про їх складову.

  Саме пані Марина була запрошена до роботи у складі групи укладачів цих програм, що є для Харкова значним показником оцінки фахової майстерності Харків’ян на республіканському рівні.

Навчальна програма надає викладачам професійні орієнтири, що забезпечують досягнення певних результатів у процесі навчання учнів.

Пані Мариною також були надані рекомендації, що до написання Робочих програм у класі бандури, рекомендації щодо їх створення та необхідності.

  Любов Мандзюк, доцент кафедри народних інструментів України Харківського національного університету мистецтв імені І.П. Котляревського виступила з темою «Репертуар бандуриста, як основний чинник становлення виконавської майстерності».

  Пані Люба підкреслила, що репертуар здобувача освіти в сучасній академічній системі початкової мистецької освіти несе дві основних функції – технічну та інтелектуальну». Надала рекомендації, що до їх співвідношення в процесі навчання на бандурі.

Вона звернула увагу на такі важливі аспекти при підборі та формуванні репертуару учня, а саме:

інтелектуальну функцію репертуару бандуриста, що вирізняється як об’єктивною різновекторністю музичного виховання, так і суб’єктивним індивідуальним надбанням викладача та учня зі світом його оточення (сім’я, школа, коло знайомих тощо). До інтелектуального призначення відносимо духовну, національну, політичну, естетичну складову.

художній репертуар, що у свою чергу поділяється на педагогічний та концертний, які відрізняються метою оволодіння, сценічним чи камерним призначенням, вузькими чи широкими завданнями.

конкурсний репертуар, що має конкретні жанрові, стилістичні, технічні вимоги, у той же час потребує максимальної яскравості та індивідуальної відповідності для як найповнішої презентації особистості виконавця.

  Пані Люба розповіла про особливості роботи над репертуаром під час дистанційних занять. Вона підкреслила, що в доборі творів для виконання постала ще одна проблема – це неможливість регулярно достатніх занять з концертмейстером. Тому, з’явилися нові форми супроводжуючих поєднань – записів живого виконання концертмейстером, або створення електронних фонограм.

  Друга зустріч у Педагогічній майстерні відбудеться з викладачами класу цимбалів.