Post navigation

Третя зустріч у “Педагогічній майстерні народників”

30 жовтня 2022

 

30.10.2022 року в режимі онлайн на платформі Zoom відбулась третя зустріч в Педагогічній майстерні викладачів класу баяна та акордеона мистецьких шкіл Харківщини. На цей раз були розглянуті та прокоментовані навчальні програми для двох музичних інструментів – баяна та акордеона.

 

  Віталій Савченко, викладач – методист Харківської дитячої школи мистецтв №3, змістовно розглянув та прокоментував нормативний зміст Типових навчальних програм. елементарного та середнього (базового) підрівня початкової мистецької освіти з музичного мистецтва, навчальної дисципліни «МУЗИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ АКОРДЕОН», розповів про їх складову.

 

  Саме пан Віталій був запрошений до роботи у складі групи укладачів програми базового підрівня, що є для Харкова значним показником оцінки фахової майстерності Харків’ян на республіканському рівні.

 

  Викладачі вищої категорії Харківської школи мистецтв №4 імені М. Д. Леонтовича Юлія Кириченко та Ірина Мачинська презентували нормативний зміст Типових навчальних програм. елементарного та середнього (базового) підрівня початкової мистецької освіти з музичного мистецтва, навчальної дисципліни «МУЗИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ БАЯН».

 

  Навчальні програми надають викладачам професійні орієнтири, що забезпечують досягнення певних результатів у процесі навчання учнів.

 

  Учасники семінару розглянули також рекомендації, щодо написання Робочих навчальних програм в класі баяна та акордеона.

 

  Олександр Харченко, викладач-методист предметно-циклової комісії «Народні інструменти» Харківського музичного фахового коледжу імені Б.М. Лятошинського розповів про музичний репертуар, як основу виховання юного музиканта.

 

  Пан Олександр звернув увагу на важливі аспекти при підборі, формуванні репертуару та висвітлив наступні моменти:
– репертуар – складова виховання юного музиканта.
– історичний екскурс становлення музичного репертуару баяністів, акордеоністів в поєднанні з технічним розвитком (становленням) інструменту: від «початку» до сучасного багато-тембрового готово-виборного інструменту.
– уміння підібрати найкращий репертуар для кожного учня – найважливіший показник педагогічної майстерності.
– критерії репертуару: репертуар має бути високохудожнім та стилістично різноманітним, бути посильним та відповідати віковим особливостям учнів.
– типові недоліки при підбору репертуару.

 

  Пан Олександр розповів про важливість створення, ведення та розширення (збагачення) музичної он лайн бібліотеки для викладача мистецької школи. Поділився особистим досвідом її формування.

 

  Четверта зустріч у Педагогічній майстерні відбудеться з викладачами класу домри та балалайки.